Най-бързото празнично придвижване със самолет може да се окаже истински кошмар и изпитание за мнозина. Наред с по-голямата натовареност на летищните терминали и опашките, лошото време и ниските температури често водят до анулиране на полети.
Оказва се, че много от пътниците не знаят правата си или как да ги потърсят при възникнал проблем.
"Когато става въпрос за отменен полет при извънредни обстоятелства, каквито са лошите метеорологични условия и затварянето на летището, авиокомпанията не е задължена да изплати парично обезщетение на пътниците. Това обаче съвсем не означава, че те губят останалите си права", посочи в студиото на "България сутрин" директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.
Всеки потребител може да избере или да бъде премаршрутиран, или друга авиокомпания, с която да лети.
Той подчерта, че ако бъде избрана опцията премаршрутиране, авиокомпанията трябва да осигури храна и нощувки в хотел, както и транспорта от него до летището и обратно през периода на изчакване на следващия полет.
"Несъмнено все повече хора започват да търсят правата си, всеки отделен казус за отменен полет поради извънредни обстоятелства обаче се разглежда индивидуално", допълни още той.
Председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов обясни, че задължително всеки ощетен потребител да подаде заявление за обезщетение, тъй като то няма да бъде изплатено автоматично.
"Хората трябва да знаят, че ако се наложи да вземат обяд или да пренощуват в хотел се нуждаят от касови бележки, които след това да предоставят на авиокомпанията", каза той.
По думите му проблемът идва оттам, че законодателството винаги е абстрактно и е съвсем възможно да се стигне до спор, ако нощувката е била в луксозен и скъп хотел.
"В такава ситуация авиокомпанията може да реши да изплати само половината от платената сума. При хотели с до три звезди обаче, независимо от цената, не би трябвало да бъде отказано обезщетение", подчерта Богомил Николов пред Bulgaria ON AIR.