Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. Над 5 000 самолета са поръчани досега, а над 7 000 от предишните поколения вече летят.
Само към края на януари 2019 година са произведени 350 самолета, като производството на модификацията все още не е спряло.
В българските авиолинии обаче Боинг 737 Макс 8 няма. Има такива самолети от предишни модификации. Това заяви пред БНТ авиационният експерт Александър Богоявленски.
По думите му не може към момента да се твърди със сигурност, че има връзка между двата самолетни инцидента с Боинг 737 Макс 8.
"Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения", призова експертът.
Според Богоявленски черните кутии в самолетите не дават решения, а просто записват данните от полета, като по този начин помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата.
Събеседникът посочи и че автоматиката измества все повече човешката дейност и затова е изключително важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите.
В заключение Богоявленски посочи, че няма място за сравнение, защото самолетният транспорт си остава най-сигурния такъв.
"За пътниците няма никакво място за притеснение - въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният. Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания", посочи той.