До утре (11 август) унгарската нискотарифна авиокомпания "Уизер" (Wizz Air) ще представи на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това е станало известно след среща между директора на ГВА Анелия Маринова и представители на "Уизер", уточниха от Министерството на транспорта.
Маринова е подчертала по време на срещата, че от началото на 2023 г. досега в ГВА са получени над 500 жалби от пътници на "Уизер", а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Само през миналия месец на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са били с повече от 2 часа закъснение.
Маринова увери, че ГВА ще предприеме мерки, за да гарантира, че европейските регламенти за защита на правата на пътниците се спазват.
По отношение на необработените над 200 жалби на пътници от "Уизер" са обещали до 3 седмици всичките да бъдат разгледани. От авиокомпанията са се оправдали, че заради грешка в информационната им система оплакванията не са получени.
ГВА и "Уизер" са се договорили още този месец да започнат редовни срещи, за да обменят своевременно информация, както и да разгледат предложените в плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Срещата с унгарската нискотарифна авиокомпания е в продължение на започнатите разговори през миналата седмица в Министерството на туризма във връзка със сигнали от туристическия бранш за зачестяване на случаите с отменени и закъснели полети.