Забавени европроекти доведоха до смяна на ръководството на "Железопътна инфраструктура"

20.09.2023 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Още преди месец министърът на транспорта Георги Гвоздейков обяви, че ще смени ръководството на НКЖИ не само заради влизането на Европейската прокуратура там, но и заради липсата на резултати
Забавени европроекти доведоха до смяна на ръководството на "Железопътна инфраструктура"
Снимка: под лиценза на creative commons

Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Златин Крумов е сменен, като причините са закъсненията в реализацията на всички проекти, финансирани с европейски средства, както и започналите разследвания за злоупотреби при реализацията им, съобщи capital.bg. Новият ръководител е Мария Генова, която до момента е била зам. генерален директор с ресор "Стратегия и администрация" в държавната компания. Тя има над 10 години в системата на железопътния транспорт, като е заемала различни длъжности в НКЖИ.

Златин Крумов беше назначен за генерален директор на държавната компания в края на 2021 г. от транспортния министър в кабинета на "Продължаваме промяната" Николай Събев. Промяна има и в управителния съвет на НКЖИ, като негов председател става Камен Диков, а за член на УС е назначен Васко Балабанов. Двамата заменят Марио Гълъбов и Кристиан Кръстев, който беше зам.-кмет по транспорта в Столичната община и служебен транспортен министър.

Още преди месец министърът на транспорта Георги Гвоздейков обяви, че ще смени ръководството на НКЖИ не само заради влизането на Европейската прокуратура там, но и заради липсата на резултати.

Вписването на новото ръководство на НКЖИ в Търговския регистър предстои, а то ще остане до провеждането на конкурс за всяка от трите позиции, казват от Министерството на транспорта, цитирани от capital.

"Основна причина за смяната са генерираните закъснения в изпълнението на всички проекти с европейско финансиране, което поставя под риск завършването на основни железопътни трасета, част от европейската мрежа", обясняват пред изданието от транспортното ведомство.

Като повод за смяната се смятат и започналите разследвания на европрокуратурата по двата железопътни проекта с европейско финансиране (Костенец - Септември и Оризово - Михайлово).

В държавната компания работят 10 733 души. За изминалата година дружеството има приходи в размер на 576.4 млн. лв., като 80% от тях са от държавни финансирания и продажба на активи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.06   1444 г. – Подписан е Адрианополският мир, който слага край на първия поход на Владислав III Ягело и Янош Хунияди за прогонване на османските нашественици от...