Броят на земеделските производители, които участват в социалната бизнес инициатива в региона на Бели Нил в Уганда, е нараснал с над 60%, обяви ИКЕА. Проектът стартира с 8,000 фермери през есента на 2017 г. А на следващата година ИКЕА представи специалното си кафе PÅTÅR – 100% Арабика с произход от района на Бели Нил в Уганда. Към днешна дата почти 13 000 фермери доставят кафените зърна Aрабика за производство на PÅTÅR.
PÅTÅR е висококачествено, средно изпечено кафе, с фини нотки на ванилия и шоколад, за чиято направа са използвани единствено кафени зърна с произход от региона на Бели Нил в Уганда. То е органично и UTZ сертифицирано. Клиентите могат да проверят произхода на своето кафе PÅTÅR онлайн, като въведат срока на годност от опаковката в тракера UTZ / IKEA - https://www.utzcertified.org/ikea/.
ИКЕА е първият ритейлър, направил широкодостъпно кафето, което се отглежда в региона на Бели Нил. Благодарение на доставчика на компанията и чрез глобалната магазинна мрежа на ИКЕА, всяка година висококачественото кафе от региона на Бели Нил достига до 680 милиона клиенти по света.
С производството на PÅTÅR ИКЕА подкрепя местния проект за социален бизнес в Уганда
Въпреки че Уганда е най-голямата страна износителка на кафе в Африка, кафе-индустрията й се състои предимно от голям брой дребни земеделски производители, които често са изправени пред сурови бизнес реалности. Не е лесно да се управлява печеливша ферма с малки ресурси. С производството на PÅTÅR ИКЕА подкрепя местния проект за социален бизнес, който работи в тясно сътрудничество с фермерите и общностите за производство на кафе, за да се повиши нивото на менажиране на стопанствата и финансите им, както и да подобри в дългосрочен план практиките за изкупуване на кафе и следователно семейните дейности.
„Когато посетих местния екип в Уганда, разбрах колко много ги мотивира фактът, че сега кафените им зърна се продават в ИКЕА по цял свят. Нашият ангажимент допринася за това земеделските производители на кафе да могат да получават стабилни доходи и да имат достъп до световния пазар, което от своя страна отваря нови възможности за техните семейства и общности. Това е проект, от който печелят всички страни. Гордея се, че можем да предложим на клиентите си това специално висококачествено и вкусно кафе от региона на Бели Нил“ , коментира Азалиа Мапомбер, специалист социално въздействие в IKEA Food Services AB .
Водейки се от визията си за създаване на по-добър живот всеки ден, през последните шест години ИКЕА си партнира със социални предприемачи, които се фокусират върху уязвимите общности и малцинствените групи. Понастоящем компанията има партньорства със социални предприемачи в 26 държави - от Индия, Тайланд, Румъния и Йордания, до Швеция и САЩ. Чрез тях днес ИКЕА допринася за икономическото израстване на повече от 15 600 души, като подобрява условията за препитанието им.