Как "Зумба" се превърна в най-голямата фитнес марка в света

12.01.2013 | 15:10
по статията работи: Евгени Бърдаров
Историята на създаването на атрактивните танци, които са отличен способ за горене на калории
Как "Зумба" се превърна в най-голямата фитнес марка в света
Снимка: Sxc.hu

Всичко започва, когато един инструктор по аеробика си забравил музиката вкъщи...

През 1986 г. Алберто "Бето" Перез, който преподавал на класа си по аеробика, си забравил музиката вкъщи. Наложило му се да използва всичко, което му попадне и за което се сети, и по този начин създал забавен танцов микс, включващ разнообразие от танцови движения от хип-хоп-а, салсата, бойните изкуства и дори индийски танци. И това се превърнало в невероятен хит за неговите ученици. През 2001 г. „Бето“ се е преместил от Колумбия в САЩ и продължил уроците си и там.

През 2001 г., малко преди да стане директор на "Зумба", Алберто Пърлман чува за уроците на „Бето“ от майка си.

"Отидох на вечеря в къщата на майка си и тя започна да ми говори за уроците си по танци", разказва Пърлман. "Тя ми сподели, че това е единственото нещо, което не я кара да се чувства, все едно прави някакви рутинни упражнения." Пърлман е заинтригуван, когато майка му му казва, че инструкторът включва и нови желаещи в класа си всяка събота вечер.

След посещението му в класа 25-годишният Пърлман бил убеден, че трябва да разпространи това сред повече хора.

Когато Пърлман отива за първи път в „танцовата школа“ и вижда 120 души, опаковани като сардини, новаторският танц все още не е наречен зумба, споделя той пред Inc.com. Не след дълго у Пърлман се заражда идеята, че може да стартира компания за подобни телевизионни реклами и първият продукт, който ще бъде представен, ще бъде зумба. Идея, която реализира заедно с приятеля си от детството Алберто Агион. "Не сме и подозирали обаче в какво ще се превърне всичко това", казва Пърлман.

Откривателите разбрали, че "зумба" е нещо голямо, когато започнали да получават обаждания до късно след полунощ.

И така, тримата Алберто създали демо запис и лицензирали марката, за да продават. Пърлман разказва, че не след дълго хора от цялата страна започнали да се обаждат, най-вече на мобилния телефон на Агион, за да разберат как могат да се включат по-активно в зумба. И те не искали само касети, а да посещават класовете и инструкторите.

Пърлман, Агион и Перес решили да превърнат всеки инструктор в предприемач.

След като взели предвид популярността на зумбата, те решили да създадат курс за обучение, наречен "Зумба академия", открита в Маями през 2003 г. "Смятахме, че ще се появят 20 души", казва Пърлман. "Дойдоха 150." В рамките на две години в зумба академията били обучени близо 700 нови инструктори, превърнали се в предприемачи. След като инструкторите се „дипломират“, те могат да обучават свои собствени класове, да продават зумба облекло и CD-та на своите ученици. "И така, ние решихме, че тези хора се нуждаят от някаква кариера, и само за 30 долара на месец биха могли да я получат.“

Зумбата е различна от другите фитнес програми, защото повечето хора просто не я приемат за фитнес тренировка.

Това е единствената фитнес програма, която хората не възприемат като фитнес, казва Пърлман. „Дори напротив - възприема се като приятно и забавно занимание, от което не се очакват само резултатите. Познаваме толкова хора, които са изхвърлили хапчетата против депресия, именно заради зумбата. Точно това прави този танц – има хора, за които този един час положителни емоции е единственото време, когато не мислят за Прозак или за това, че имат рак.“ А и да не забравяме, че според Пърлман участниците изгарят повече от 750 калории по време на заниманията си.

Зумба облеклото пък се е превърнало в послание, което гласи: Нямам какво да крия.

"Облеклото е много важно за нас", казва Пърлман. А търсенето просто не спира. За разлика от типичното тъмно облекло за йога, зумба дрехите се отличават с ярки и шарени цветове и краски. „Всички носят тъмното йога облекло и изведнъж виждате хората облечени в цветни забавни дрехи. Това е послание, което казва: „Мога да покажа малко повече блясък и не трябва винаги да нося тези черни панталони.“ Компанията е продала над 3.5 млн. дрехи през техния сайт.

Основателите вярват, че има големи възможности за бизнес в музиката.

Същността на енергията на зумба класовете се състои именно от оптимизма на музиката. Компанията покори и Европа, когато пусна и най-новото си CD. Можете да посетите зумба фитнес концерт в неделните сутрини. Там има певци на сцената и инструктори, които преподават как да се танцува в ритъма. "Музиката е част от нашия бизнес“, казва Пърлман. „Има изпълнители, които идват при нас да записват песните си, и такива, които искат да работят с нас. Нещо, което досега не се е случвало." Зумба инструктори подбират нови CD-та и DVD-та за своите класове всеки месец.

Зумба се опитва да привлече и децата

Проблемът със затлъстяването на децата в Америка е много сериозен и „Зумба“ се опитва да стане част от решението му. „Децата не искат да тичат, а искат да правят нещо, което е забавно. Някои спортуват, но не всички са добри в спорта, затова ние искаме да създадем нещо забавно и за тях. Ние вярваме, че имаме голямо бъдеще, що се отнася до децата“, добавя Пърлман.

Дълго време големите фитнес вериги са отказвали да включат курсове по зумба (зумба класове) сред нещата, които предлагат. Сега обаче всички се опитват да се свържат с Пърлман.

Преди зумбата да стане толкова популярна, много големи фитнес вериги са му отказвали, когато той им е предлагал да вземат зумба класове. „Дълги години те не бяха склонни да наемат инструктори по зумба“, разказва Пърлман. Така че зумбата е била разпространена главно сред малките салони и танцови студиа. Само три години след стартирането ѝ обаче същите тези големи вериги са се обаждали на Пърлман, за да разберат как могат да го ангажират. „Не слушайте големите корпорации или големите бизнес личности – вслушайте се в клиентите“, обяснява той. И добавя: „Ако знаете, че продуктът ви е добър и харесвате този продукт, няма значение какво казват останалите“.

Алберто Пърлман очаква зумба да достигне 25 млн. ученици следващите няколко години.

За момента всяка седмица 14 млн. души ходят на уроци по Зумба в 150 страни по света. Но зумба няма да спре скоро, уверява Пърлман.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...