Най-иновативните компании в света

12.03.2012 | 11:40
по статията работи: Елица Елефтерова
Американското списание Fast Company публикува класация на 50-те компании въвели най-много иновации и имащи най-голямо значение за науката, хората и модерния технологичен свят
Най-иновативните компании в света
Снимка: Sxc.hu

Американското списание Fast Company публикува класация на най-иновативните компании по света. Тя обръща внимание на нововъведенията, създадени от компаниите, и тяхната значимост за науката, хората и модерния технологичен свят.

От петдесетте компании в креативната класация избрахме да ви представим първите десет.

На десето място е SolarCity ("Солар Сити")

В САЩ има над 5 хил. компании, произвеждащи енергия от слънцето. Повечето от тях ще излязат от бизнеса, коментира главният изпълнителен директор на компанията Линдън Рив. Само през миналата година SolarCity се разрасна и успя да придобие над 12 хиляди нови проекта, всички без подкрепата на правителствените фондове. Компанията не само, че прави слънчеви панели, но отговаря и за поддръжката им, включително за проектирането, инсталирането и финансирането на проектите. По този начин облекчава новите си клиенти в непозната технология.

Девета позиция заема компанията Life Technologies ("Лайф Технолъджис")

Когато бактерията ешерихия коли (e.coli) уби над 50 души в Европа миналата пролет, бързата реакция се оказа от съществено значение. Тогава компанията създаде апарат, наречен секвенатор (sequenator). Посредством полупроводници този апарат прави ДНК карта на деформираните (увредените) гени за три дни - процес, който обикновено отнема повече от две седмици.

"Това променя цялата динамика на пандемията", посочва главният изпълнителен директор Грег Люсиер. Компанията продава секвенатора за 50 хил. долара, което е около една четвърт от цената на еквивалентните устройства, известни до момента. Най-новият апарат, наречен Йон Протон (Ion Proton), показва последователността на генома само за 1 000 долара. Компанията, която разполага с капитал от 3,6 млрд. долара, e разработила 2000 продукта от 2009 г. насам и има стимул да работи още по-бързо, като очакванията са чрез биоизделията си да достигне оборот от 30 млрд. долара до 2015 година.

Осмата позиция е за китайската компания Tencent ("Тенсен")

Историята на американските мигновени съобщения се разми. AOL (повече позната като America Online) загуби влиянието си, Gmail и Facebook спечелиха битката. В Китай обаче по отношение на мигновенните съобщения доминира само един играч - порталът Tencent. Компанията разработва още игри, социални мрежи, приложения и една отворена платформа, която насърчава по-западния стил на поведение в Мрежата. (Компанията вече засяга и западните потребители, тъй като въведе Apple App Store и закупи базираната в Калифорния компания Riot Games). Tencent прави оборот от 1 млрд. долара като една четвърт от сумите идват от онлайн продажби. Към момента тя е третата най-голяма публично търгувана интернет компания.

Седмо място за Движението "Окупирай" (The Occupy movement)

Разрушителни. Демократични с малко "д". Прозрачни. Технически разбирами. Местни и глобални. Пъргави. Движени от идеи. Независимо от реакцията на това, което се появи за пръв път през септември в парка Зукоти в Ню Йорк, движението е духовно близо до иновативните компании, представени в този списък.

Идеите от площада например се стремят да разрушат установената платежна инфраструктура за трилиони долари, която постави малкия човек в неравностойно положение. Движението предизвиква политиката, финансите и социалната дейност, които доведоха до неравенство в доходите и поставиха повечето американци в неблагоприятно положение.

Независимо, че е ново явление, движението промени глобално начина на говорене за строгите мерки, като постави голям акцент върху това как тези инициативи може да навредят на по-голямата част от населението. Движението използва технологичните средства, за да подкрепя, разширява и да се свързва със своите поддръжници. Това е също модел. "Това е нов организационен принцип. Интернет наистина помага за оформянето на една доминантна култура, което прави този тип мислене много по-лесен", коментира Шен Тонг от движението. А с тези качества движението става пример за иновативно управление.

Шести са Twitter ("Туитър")

За да илюстрират до каква степен Twitter ни вкараха в глобален диалог, авторите на класацията са поставили най-обсъжданите теми в платформата за микроблогинг в кръстословица, която може да видите тук. Отговорите ще откриете тук.

Square ("Скуеър") са пети

Джак Дорси реши, че ще си купи кафе. Намираме се в Sightglass ("Сайтглас") в Сан Франциско в евтиния магазин за кафе, собственост на двама братя, чиято старомодна пещ изпълва пространството с наситен и богат аромат. "Те бяха първи от тримата търговци, с които започнахме", казва Дорси, докато дава поръчката си на бармана.

Кафенето Sightglass подписа договор със Square през 2010 г., когато единственият продукт на компанията бе най-обикновен четец за кредитни карти, който изглеждаше като бизнес карта с жак за слушалки. Когато е включен в iPhone обаче, всеки би могъл да извърши плащания с кредитни карти. Когато Sightglass им става клиент, Square са толкова смешно малка компания, че няма начин да се започне бизнес с тях. В началото иновацията не е модел за ценообразуване. Освен това няма начин да получите парите си, ако не сте въвели правилно сумата, а сте извършили продажбата. Оттогава компанията е направила много подобрения, които са доведели до живот идеята, съдържаща се в този малък читец, включително и едно приложение, което позволява на потребителите да използват своя iPad като компресорен паричен регистър.

Без суетене, без физически пари, без хартиени разписки, които да се подмятат или да бъдат забравени. Това е магията на новия продукт на Square: елегантният четец позволява на потребителите на кафе и други дребни неща, които ги правят щастливи, да плащат за купените от тях продукти само с казване на името си на касиера. Приложението активира транзакцията от кредитната им карта.

На четвърта позиция за Amazon ("Амазон")

Джеф Безос - плешиво теме, елегантен и спретнат, относително редки публични изяви. Това описание създава мистиката около основателя и главен изпълнителен директор на Amazon. Миналата година новите му инициативи, включително четеца на Kindle "Singles" и таблета Kindle Firegrabbing, както и бързото разрастване на Quidsi от дрогерите до стоките за домашни любимци, играчките и бакалиите, както и разширяването на стрийминга на видео услугата на Amazon, която вече включва и телевизионните програми CBS и Fox - всичко това излъска фантастичната му репутация.

Безос обаче претърпя и няколко поражения. Kindle Fire се доставя с муден и бъгав софтуер. Да не говорим, че промоцията на приложението Price Check на Amazon предизвика ответна реакция. И не на последно място - спад на финансовите очаквания. За разлика от Apple, Amazon все още трябва да покажат, че могат да правят хардуерни и медийни продажби. Това, което Amazon направи на пазара на таблети, книгоиздаването и устойствата за стрийминг медии е вдъхновяващо, но очевидно трябва да се направи още много, коментират от Fast Company.

Третото почетно място е за Google ("Гугъл")

След завръщането си миналата пролет, главният изпълнителен директор на гиганта Лари Пейдж създаде мозъчен тръст - трансформира Google от един продукт в многолика уеб сила. Каналът YouTube се превърна в един неограничен видеосвят, Android помогна на партньорите на компанията да продадат над 250 милиона телефона през миналата година.

Chrome надмина Firefox като втори най-популярен браузър, а Google+ продължава да се интегрира дълбоко във всички продукти на Google. И все пак има причина за безпокойство. Срещу фирмата има повдигнати доста обвинения и тя трябваше да се признае за сгрешила. Търсачката например избира приоритетно собствените продукти на компанията - действие, което привлече дори антитръстовото внимание на Конгреса и Министерството на правосъдието в САЩ. Това повдига въпроса: Може ли Google да спре превръщането си в Microsoft?

Втори са Facebook ("Фейсбук")

ИТ специалистите разгорещено обсъждат закона на Марк Зукърбърг, който гласи, че всяка година размерът на информацията, която хората доброволно споделят, ще се удвоява. Това е рядкост за един човек - да не говорим за някой толкова млад - на 27 г. Неговата максима взима под внимание не само волята на хората, а и несъзнателното им обвързване с разширяването на Facebook и неговата все по-гостоприемна платформа. Изминалата година донесе повече споделени музикални и видеоклипове, повече новини, повече информация за личния живот на потребителите на социалната мрежа. По-важни обаче са изтеклите документи, които показват колко е изгодно споделянето. Социалната мрежа Facebook може да бъде по-печеливша от Amazon. Успехът с рекламата само ще засили съперничеството с Google.

Първи са Apple ("Епъл")

Анализаторът Трент Дилфер има тест за идентифициране на най-добрия играч сред куотърбеците в Националната футболна лига в САЩ: "Ако четирима от тях са в една и съща кола, кой кара?" В силния техномобил, Apple определено държи ключовете, защото там, където тя отива, всички я следват. Стив Джобс създаде възможността за “разговор” и “подкани” Amazon и Google да се включат в диалога с конкурентни технологии. Помислете за това: Другите компании трябваше да се състезават в пространство, което Apple създаде. А на някои места последователите почти не могат да се справят. Камерата на iPhone 4S например е толкова напреднала, че като единична джаджа само преди няколко години щеше да струва 500 щатски долара. Устройствата iPad доминират на пазара на таблети. Apple печели и от пазара в Китай (12% от приходите й за фискалната 2011 г. са именно от него, което е с 400% по-добре от предходната година). Освен това новият изпълнителен директор Тим Кук има далеч по-хуманен лидерски стил от Джобс.

Пълен списък на 50-те компании в класацията:

1.Apple
2.Facebook
3.Google
4.Amazon
5.Square
6.Twitter
7.The Occupy movement
8.Tencent
9.Life Technologies
10.SolarCity
11.HBO
12.Southern New Hampshire University
13.Tesla Motors
14.Patagonia
15.NFL
16.National Marrow Donar Program
17.Greenbox
18.Jawbone
19.Airbnb
20.72andSunny
21.Siemens AG
22.Drop box
23.Kiva Systems
24.Starbucks
25.Genentech
26.LegalZoom
27.Tapjoy
28.Polyvore
29.Red Bull Media House
30.LinkedIn
31.Liquid Robotics
32.Gogo
33.Bug Agentes Biologicos
34.Chipotle
35.James Corner Field Operations
36.Narayana Hrudayalaya
37.Recyclebank
38.UPS
39.Networked Insights
40.Chobani
41.Kickstarter
42.Sound Cloud
43.PayPal
44.Berg
45.Boo-box
46.Amyris
47.Knewton
48.RedBus
49.Open Sky
50.Y Combinator
 

Оцени статията:
5.00/5
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...