Софийското метро отбелязва 21 години от пускането си

28.01.2019 | 09:20
по статията работи: econ.bg
Историята на метрото обаче започва доста по-отдавна. Строителството на първите 5 станции започва през 1979 г., когато е направена първата копка на станция „Вардар”
Софийското метро отбелязва 21 години от пускането си
Снимка: БГНЕС

Софийското метро отбелязва 21 години от пускането си в града, предаде БГНЕС. На този ден през 1998 г. потегля първото влакче на столичната подземна железница по метро трасе с дължина 6,4 км и 5 станции в първия участък между станциите „Сливница” и „Константин Величков”.

Историята на метрото обаче започва доста по-отдавна. Строителството на първите 5 станции започва през 1979 г., когато е направена първата копка на станция „Вардар”. Месец след това стартира строителството на „Люлин”. Следват „Западен парк” и „Сливница” през 1980 и 1983 г. Последна с първа копка е „К. Величков” през 1985 г.

Строителството на метродепото започва през 1978 г. Изграждането на първите 5 станции отнема цели 19 години. Пускането на Линия 2 с нови 11 станции е през 2012 г. и добрата организация на движение на влаковете дадоха възможност да се намали двойно интервала на движение - от 6 на 3 минути в часовете пик по Линия 1. Все повече хора предпочетоха да оставят колите си и да използват екологичния транспорт.

Независимо от постигнатото през последните 21 г. и от факта, че екологичният транспорт се превърна в една от визитните картички на София и влезе в топ 10 на най-добрите инфраструктурни проекти в Европа софийското метро не спира да се развива.

В момента тече изграждането на новата Линия 3 с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие и местно съфинансиране. Около 90% от строителните дейности по изграждането на метростанцията от Линия 3 на столичното метро "Бул."България" са изпълнени. В момента се изпълняват довършителни работи.

Метростанцията е разположена на кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Ив. Гешов". Всички станции по този лъч ще бъдат обезопасени с предпазни прегради, за да се предотвратят инциденти в подземната железница. Изграждането на метролъча се изпълнява по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура". Предвижда се в края на март да започнат изпитания с метровлакове по новия релсов път в участъка "Медицинска академия – "Красно село".

В София вече пристигнаха и 13 от общо 20 нови влака, които ще се движат по третата линия на метрото. В момента от Линия 3 се изграждат 12 км. До края на тази година ще бъдат пуснати първите 8 км от тях - от бул. "Владимир Вазов" през "Оборище", "Орлов мост", центъра, НДК, през "Александровска болница", бул. "България" до "Красно село". През първата половина на 2020 г. ще бъде пуснато движението по втория етап – 4 км с 4 метростанции от кв. "Красно село" през ж.к. "Овча купел" до "Околовръстния път" при кв. "Горна баня", където ще може да се прави връзка с влаковете за Перник.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...