Общата стойност на 200-те най-големи китайски търговски марки е нараснала с 20% спрямо година по-рано, за да достигне рекордно ниво от 9,2 трилиона юана (около 1,4 трилиона долара) през 2020 г., според последния списък на консултантска компания Hurun Institute за най-високо оценените китайски марки (Hurun Most Valuable China Brands), публикуван в четвъртък и цитиран от „Чайна дейли“.
Водещият китайски бранд Kweichow Moutai оглавява списъка за трета поредна година, след като стойността на тази китайска марка скочи с 63% на годишна база до 1,04 трилиона юана през 2020 г.
Най-добрата онлайн платформа за търговия на дребно в Китай Tmall е на втора позиция, като стойността й нарасна с 53%, за да достигне 490 милиарда юана през миналата година.
Стойността на марката на Meituan се утрои през 2020 г. и достигна 240 милиарда юана, което помага на марката за електронна търговия да скочи на седмата позиция в новата годишна класация.
Общо 38 китайски марки влязоха за пръв път в този списък, включително производителят на електрически автомобили Nio и търговецът на дребно Pop Mart.
Сред първите 200 китайски марки, признати от базираната в Шанхай консултантска компания Hurun Institute, 118 са частни предприятия, се посочва в информацията на изданието.
Стойността на марката на медицинските и здравните компании отчита най-бързия растеж от всички индустрии през последните 12 месеца, нараствайки средно с около 74 процента, според списъка.