Като нов президент на SEAT, Уейн Грифитс ще ръководи компанията и двете й марки от 1 октомври.
В настоящата си роля на ръководител продажби и маркетинг, Грифитс играе важна роля в постигането на рекордни продажби в SEAT през последните години - той също е ключов фактор в създаването на марката CUPRA.
Изпълняващият длъжността президент Карстен Изензее ще продължи да бъде изпълнителен вицепрезидент по финансите и информационните технологии.
Херберт Щайнер ще бъде новият вицепрезидент на SEAT в направление производство и логистика.
Бордът на директорите на SEAT, председателстван от главния изпълнителен директор на Volkswagen Group Хърбърт Дийс, назначи Уейн Грифитс за нов президент на компанията SEAT, считано от 1 октомври.
Грифитс също ще продължи да изпълнява длъжността главен изпълнителен директор и президент на марката CUPRA и за момента ще остане и изпълнителен вицепрезидент на компанията по продажбите и маркетинга. Карстен Изензее ще продължи рабоата си в компанията като изпълнителен вицепрезидент по финансите и информационните технологии, позицията, която е имал, докато е бил временно изпълняващ длъжността президент на SEAT.
Председателят на Борда на директорите на SEAT Хърбърт Дийс посочи, че „Уейн Грифитс е един от най-квалифицираните мениджъри на Холдинга. През последните четири години той доведе продажбите на SEAT до рекордни нива и ръководи развитието на новата марка CUPRA. Той има моята пълна подкрепа и съм убеден, че времето му като президент на SEAT ще бъде успешно.“ Херберт Дийс също изрази своята благодарност към Карстен Изензее като временен президент, който „пое ръководството и отговорността в трудни месеци, повлияни от ефектите на COVID-19 и гарантира непрекъснатост на бизнеса“.
Грифитс се присъедини към SEAT през 2016г. като ръководител на продажбите и изведе компанията на ново по-високо ниво. През последните три години и до първото тримесечие на 2020г. (периода преди COVID), SEAT беше най-бързо развиващата се марка в Европа. С Грифитс начело на дивизията за продажби, с най-голямата продуктова офанзива досега, SEAT счупи рекордите за продажби за всички времена с ръст от над 40% от 2016 до 2019г. Новият президент е и един от основателите на Марката CUPRA и новосъздаденият SEAT MÓ.
Автомобилен ентусиаст с кариера във Volkswagen Group
Син на собственик на автокъща, Грифитс започва кариерата си в семеен бизнес, преди да учи международен мениджмънт и немски език в Лийдс, Великобритания. Кариерата на Грифитс е свързана с Volkswagen Group. Започва в AUDI AG в Инголщат през 1989г. След като работи за SEAT в продължение на две години (1991-1993), той се завръща в германската марка, където заема различни отговорни позиции в новия търговски отдел на различни пазари. През 2016г. е назначен за вицепрезидент по продажбите и маркетинга в SEAT, през януари 2019г. заема поста на главен изпълнителен директор на CUPRA, а в началото на тази година е назначен за Председател на Борда на директорите на CUPRA.
Новият президент на компанията ще отвори нова глава в 70-годишната история на SEAT, компания с две добре дефинирани марки, SEAT и CUPRA. Основната му цел ще бъде да стимулира трансформацията на SEAT и нейните марки към електрификация и устойчива мобилност и да развие марката CUPRA. За тази цел през юли компанията обяви инвестиционен план в размер на 5 милиарда евро между 2020 и 2025г. В първата фаза SEAT и CUPRA ще пуснат 5 нови електрически и плъгин хибридни автомобила до 2021г.
Хърбърт Щайнер, новият вицепрезидент на SEAT за производство и логистика
SEAT също така назначи Хърбърт Щайнер за новия вицепрезидент на команията по производство и логистика, считано от 1 ноември. Щайнер поема поста от Кристиан Фолмер, който премина към марката Volkswagen като нов член на производствения съвет.
Херберт Щайнер е машинен инженер от Техническия университет в Грац и се присъединява към AUDI AG като производствен контролер през 1998г. През 2006г. Щайнер става генерален секретар на SEAT, позиция, която заема до 2010г., когато е назначен за ръководител на SEAT Componentes. След като работи в SEAT, той заема поста Генерален Директор на производството на двигатели и член на Борда на директорите за производство на двигатели в AUDI Унгария. От 2018г. той е ръководител на бизнес зоната за моторни дейности във Volkswagen Group Components.
Луис Комас, новият Председател на Комисиите за одит и управление на SEAT и Volkswagen Navarra
Заместник-председателят на SEAT за правни услуги и добро управление Луис Комас напусна настоящата си позиция и е назначен от Борда на директорите на SEAT за независим член в Борда на директорите на SEAT и Volkswagen Navarra. Комас ще поеме и председателството на Комисията за одит, регулация и управление (ACGC) както на SEAT, така и на Volkswagen Navarra, замествайки Josep Piqué, който заема този пост от 2017г., след като легитимният срок за тази позиция изтече.
Областта на правните услуги и доброто управление ще бъде интегрирана в президентската структура на компанията. Новият ръководител на правните услуги и доброто управление ще бъде обявен своевременно и ще се отчита директно на новия президент на SEAT Уейн Грифитс.
SEAT е единствената компания, която проектира, разработва, произвежда и продава автомобили в Испания. Член на групата Volkswagen, със седалище в Марторел (Барселона), мултинационалната кломпания продава автомобили под марките SEAT и CUPRA, а SEAT MÓ покрива продукти и решения за градска мобилност. SEAT изнася 81% от автомобилите си и присъства в повече от 75 страни. През 2019г. SEAT продаде 574 100 автомобила, отчете печалба след данъци от 346 милиона евро и рекорден оборот от над 11 милиарда евро.
В SEAT работят над 15 000 професионалисти в три производствени центъра - Барселона, El Prat de Llobregat и Martorell, където се произвеждат Ibiza, Arona и Leon. Освен това компанията произвежда Ateca в Чешката република, Tarraco в Германия, Alhambra в Португалия и Mii electric, първият 100% електрически автомобил на SEAT, в Словакия. Към тези заводи се присъединява SEAT: CODE, центърът за разработка на софтуер, разположен в Барселона.
SEAT ще инвестира 5 милиарда евро до 2025г. в научноизследователски и развойни проекти за разработка на превозни средства, специално за електрифициране на гамата, както и за оборудване и съоръжения. Компанията има за цел да превърне Martorell в завод с нулев въглероден отпечатък до 2050 г.