Компания „Гугъл” планира да наложи мораториум върху наемането на сътрудници и да съкрати бюджета си за маркетинг заради пандемията от коронавирус, съобщи телевизия CNBC, позовавайки се на вътрешна кореспонденция на фирмата.
„През седмицата служител по маркетинга е получил писмо, в което се съобщава за съкращаване на бюджета и нова забрана за назначаване на работа на щатни служители и на сътрудници на временен договор”, се казва в съобщението, цитирано от БГНЕС.
Отбелязва се, че това е доста по-радикална стъпка от обявената преди седмица от генералния директор на „Гугъл” Сундар Пичаи, който съобщи, че компанията ще съкрати някои от инвестициите си до края на годината заради кризата, предизвикана от пандемията COVID-19. Досега не беше споменавано за резки съкращения на бюджета или забрана за наемане на служителите.
Официален представител на „Гугъл” е съобщил за телевизията, че компанията не е въвеждала масова забрана за наемане на служители, но не коментира причината, поради която директорите са получили подобна информация.
Според официалната позиция на компанията, „ще бъдат забавени темповете на наемане на сътрудници, като неголяма част от тях ще бъдат запазени за работа в стратегически области и ще бъдат привлечени много хора, които вече са били наети, но още не са започнали работа”.