Търговската марка на германския доставчик на телекомуникационни услуги Deutsche Telekom вече е най-скъпата в Европа, като се повишава със 17% до 60.7 милиарда евро, изпреварвайки бившия шампион Mercedes-Benz, според нов доклад на водещата консултантска компания за оценка на търговски марки, Brand Finance.
Това се дължи най-вече на силния ръст на приходите на европейските пазари и нарастващия брой клиенти. Последното значително стимулира растежа на марката в САЩ, където се наблюдават рекорден брой нови клиенти, отбелязват от Brand Finance. Според, Дейвид Хей, председател и главен изпълнителен директор на Brand Finance, Deutsche Telecom отчита забележителна година, благодарение на усилията си за ребрандиране. По този начин германският телекомуникационен гигант успешно подобри видимостта и силата на марката си на различни международни пазари и потребителски сегменти, в съответствие с амбицията си да стане пазарен лидер не само в Европа, но и в световен мащаб.
Mercedes-Benz (стойността на марката се повишава с 8% до 56.7 милиарда евро) води класацията за луксозни автомобили като втората най-ценна европейска марка.
Въпреки падането на второ място тази година, марката продължава да се радва на международен престиж и растеж, който може да се дължи на иновативните разработки на нови продукти, отразяващи прехода в цялата индустрия към електрически превозни средства и изцяло електрическо бъдеще.
Друга германска марка оформя челната тройка - Allianz Group изпревари британско-нидерландската Shell (стойността на марката нараства с 20% до 46.6 милиарда евро). Това се дължи на рекордните резултати в приходите и оперативната печалба през 2022 г., демонстрирайки особено силно представяне в трите основни застрахователни сегмента: имущество, живот и здраве и активи.
Удовлетворението на клиентите и служителите за марката също достигна рекордно високо ниво, затвърждавайки нейната позиция на една от най-големите и надеждни финансови институции в света.
Швейцарският телеком Swisscom е най-силната европейска марка (Brand Strength Index - BSI).
Към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance определя и относителната сила на марките чрез балансиран индекс с показатели (Brand Strength Index - BSI), оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала и ефективността на бизнеса.
Швейцарският телекомуникационен гигант повиши силата на марката си чрез новаторските си инициативи на европейските пазари(стойността на марката нараства с 18% до 6.1 милиарда евро), обявявайки своята нова услуга за фиксиран безжичен достъп 5G за бизнес клиенти в края на миналата година, като се ангажира да повиши силата на своята марка и глобалната си репутация чрез създаването на повече физически магазини по целия свят, както и да преразгледа усилията си за брандиране, както в магазините, така и онлайн.
Най-бързо поскъпващата марка e на кафе Nespresso (в портфолиото на Nestle), чиято стойност скочи 3.5 пъти през годината (до 2.8 милиарда евро), в резултат на което успя да влезе в топ 500 и веднага да заеме 219-та позиция в класацията на Brand Finance. Освен това Nestlé промени отчитането си, за да подобри прозрачността на финансовата информация и идентифициране на приходите на Nespresso отделно от другите марки в портфолиото на швейцарската компания. Това доведе до повишаване на стойността на марката спрямо очакваните обеми на продажби от предходната година. Подобреното финансово отчитане на марките е най-добрата практика за управление, за да се даде възможност на инвеститорите и потребителите на сметки от трети страни да добавят отчетност към управлението на марката, отбелязват от Brand Finance.
Освен това, значително поскъпнаха още: италианската марка спортни автомобили Lamborghini (2.5 пъти), германската енергийна компания RWE (2.4 пъти) и норвежкият производител на петрол и газ Aker BP (2.3 пъти).