Достъп до мола и организация на местата за паркиране
Тук средният резултат е 83%. Оценка е дадена на всички открити и закрити паркинги, които принадлежат към търговския център – респективно 75,4% открит паркинг и 78,2% закрит паркинг. Търговските центрове получавара повече точки за указанията за изход (93,3%) отколкото за указанията за влизане (87,8%).
Пътувайки към търговския център, 30% от тайните клиенти не са забелязали знаци, които да указват, че наближават мол. След пристигане, в повечето случаи 96,7% пътя към паркинга е лесен за намиране, показва проучването. При напускане на търговския център, клиентите се справят с намирането на верния път до колата си и след това до изхода, сравнително лесно. Само 10 на сто са срещнали трудности при намирането на автомобила си.
Най-добри резултати в тази категория постигат Mall Ruse (100%), Galeria Plovdiv (93,9%) и Grand Mall Varna (90,6%). Най-слаб резултат постигнат в категорията беше 54,5%.
Клиентско обслужване в магазините
Средния резултат в тази категория е едва 68,4%. Избраните магазини получиха най-висока оценка за изгледа на обекта и изгледа на служителите (96,2%), а най-ниска за предложеното клиентско обслужване (53,5%).
Загубата на точки се дължи на на няколко факта. Клиентите не са били забелязани в рамките на 30 секунди, след влизане в магазина (7 от 10 клиента). При консултацията служителите не се коментирали ползи и характеристики на избрания продукт (37.8%), не са предложили допълнителни продукти (само 15.6% положителни отговори). Също не са направили нито един опит да насърчат клиента към покупка (53.3%) и не са отправили покана за повторно посещение (53.3%).
При тези резултати само един от посетени молове, са удовлетворили клиентските очаквания поне на 90% - тези магазини могат да бъдат открити в Mall Galleria в Бургас (96,7%). Останалите търговски центрове се намират доста по-назад - Burgas Plaza Mall и Sofia Mall (78,3%). Най-ниския получен резултат е само 38,3%.
В края всички тайни клиенти от това проучване са помолени да напишат своето мнение за направените посещения. Мн. Добър 4,9 – е получената средна оценка на проверените търговски центрове (по училищната скала 1-6).
Резултатите от това проучване само очертават моментната ситуацията от клиентска гледна точка, отбелязват от International Service Check.
В проучването са включени:
- City Center Sofia – бул. „Арсеналски“ 2, град София;
- The Mall – бул. „Цариградско шосе“ 115, град София;
- Grand Mall Varna – бул. „Андрей Сахаров“ 2, град Варна;
- Park Mall Stara Zagora – бул. „Никола Петков“ 52, град Стара Загора;
- Mall Varna – бул. „Владислав Варненчик“ 186, град Варна;
- Serdika Center – бул. „Ситняково“ 48, град София;
- Sky City Center – ул. „Коста Лулчев“ 52, град София;
- Mall Galleria Burgas – ул. „Янко Комитов“ 6, град Бургас;
- Mall Galleria Stara Zagora – ул. „Хан Аспарух“ 30, град Стара Загора;
- Bulgaria Mall – бул. „България“ 102, град София;
- Burgas Plaza Mall – ул. „Транспортна“, град Бургас;
- Mall Plovdiv – ул. „Перущица“ 8, град Пловдив;
- Mall Ruse – бул. „Липник“ 121, град Русе;
- Sofia Mall – бул. „Ал. Стамболийски“ 101, град София;
- Galeria Plovidv – ул. „Георги Странски“ 3, град Пловдив.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!