След ограниченията заради епидемията от COVID-19, която изпразни световните туристически центрове като Рим, Флоренция и Венеция, туризмът в Италия се пренасочи към по-уединени дестинации в селския туризъм. Според местния статически институт те са близо 23 000, разполагат с 253 000 легла и почти 442 000 места в заведенията за хранене към тях.
През 2019 г. тези райски кътчета са били посетени от над 13 милиона туристи. Перлата в короната на този бизнес естествено е Тоскана, която освен с живописните си пейзажи привлича туристи от цял свят с уникалната си кухня и с производството на световноизвестните вина “Кианти”.
Тези дни излезе стряскаща статистика за загубите в туризма през последния месец.
Само през август Италия е загубила близо 3,6 милиона чуждестранни туристи, което се равнява на 70% спад, и близо 2 милиарда евро по-малко приходи. В средата на август италианските власти очакваха скок на чуждестранните посетители, което обаче не се оправда и това, за жалост, ще влоши още повече ситуацията в сектора, който вече загуби 220 000 работни места. Близо 50 000 фирми в бранша са на ръба на фалита.
Според статистиката през август 2019 г. над 5 милиона чуждестранни туристи са предпочели да прекарат своята ваканция в Италия, акумулирайки 37 милиона хотелски резервации и харчейки над 4 милиарда евро.
Близо 6 от 10 италианци това лято са предпочели морските курорти на Сицилия, Пулия, Калабрия, Емилия-Романя и Сардиния, а 8 милиона не са могли да си позволят да отидат на почивка заради липса на средства.
Преди 20 години собствениците, които предлагат селски туризъм в Италия, получиха огромни финансови инжекции от Европа, което им помогна да реновират имотите си и да ги пригодят за съвременните изисквания на хотелиерския бизнес, като това даде мощен тласък на селския туризъм.
След като по време на локдауна италианското правителство освободи бранша от данъци и такси, в момента планира и сериозни мерки за възстановяването на туризма, който е от най-засегнатите сектори в страната.