Бизнесът иска прекрояване на мерките за подкрепа на фирмите

16.04.2021 | 12:30
по статията работи: econ.bg
Да се прекроят мерките за подкрепа на фирмите, които търпят загуби от пандемията. За това настояват работодателските организации и синдикатите, които заедно са предложили решения
Бизнесът иска прекрояване на мерките за подкрепа на фирмите
Снимка: под лиценза на creative commons

Да се прекроят мерките за подкрепа на фирмите, които търпят загуби от пандемията. За това настояват работодателските организации и синдикатите, които заедно са предложили решения, съобщи шефът на Асоциацията на индустриалния капитал в България /АИКБ/ Васил Велев.

„Мярките за запазване на доходите – 60/20, 80/0 и 75/0 действа до 31 май 2021 г. Но само 75/0 се доближава до европейските стандарти“, каза Велев.

Предложението на работодателите и синдикатите е подкрепата да се прилага за фирми, които имат спад на продажбите до 20 процента, но само когато не работят. Ако работят 3 дни в седмицата, за двата дни да се компенсира 75% от дохода.

Сега действащата мярка е 60 % и за времето, в което компанията работи. „Не се използва ефективно публичният ресурс у нас. Тази мярка трябва спешно да се проеформатира и да действа по новия дизайн до края на годината“, обясни Васил Велев.

Друга мярка, която трябва да се промени, засяга фирми които имат по- голям спад на продажбите – например в туризма, транспорта, търговията и т. н. Ако спадът на продажбите достига до 50-60 %,  ЕК препоръчва подкрепа за покриване на фиксираните разходи, като наем, охрана и други, независимо от оборота, защото тези разходи се дължат при всички случаи.  Ако не се помогне на компаниите за тях, те се декапитализират, задлъжняват към доставчиците, обясни Велев.

По думите му, препоръчителната подкрепа е до 70% за големите и средните фирми, а за микро и малките – до 90% от загубата. Сега такава мярка у нас, която се администрира от НАП, има само за предприятия,  които са напълно затворени, а спадът на продажбите е със 100%. Тази мярка трябва да се разшири и да обхване компаниите с голям спад на продажбите, обясни Велев.

Това са двете основни мерки, които се прилагат по света, но у нас едната се прилага излишно щедро, а другата не се прилага и парите не стигат до засегнатите жизнеспособни компании, каза Велев.  Става дума за едно по-добро таргетиране и използване на публичните ресурси, добави той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 12.05   254 г. – Папа Стефан I наследява папа Луций I като 23-ти папа. 1364 г. – В Краков, Полша, е основан най-старият полски университет, Ягелонския...