Експерт: В туризма е необходим гаранционен фонд или застраховка, равна на такъв

03.01.2019 | 13:30
по статията работи: econ.bg
Българският туризъм и туроператор има дълбока концептуална грешка, каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов
Експерт: В туризма е необходим гаранционен фонд или застраховка, равна на такъв
Снимка: БГНЕС

Българският туризъм и туроператор има дълбока концептуална грешка, каза директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Според него ни е необходим гаранционен фонд или застраховка, която да е равна на гаранционния фонд. Парите на туристите трябва да бъдат гарантирани до последния момент, както и тези на лицата, на които се дължат пари по света, категоричен е той.

„Когато говорим за ЕС и за Директива на ЕС, която трябваше да бъде имплементирана и е имплементирана по един фалшив начин в българския Закон за туризма. Европейците казват – парите на този, който отива на туристическо пътуване чрез туроператор са негови пари до момента, в който той получи изцяло обещаната по договор услуга. В нашия случай сме извършили едно престъпление и то е извършено от най-висше място – самото Министерство, което е вносител на промените в закона, Народното събрание, което е потвърдило промените, внесени от Министерство на туризма, и в края се получава така, че сме измамили ЕС и тази директива – все едно ние сме имплементирали по някакъв начин текстовете в закона и какво сме направили – една туристическа застраховка – ако човекът не получи обещаното, той трябва да събира касови бележки, след това да се върне в България, да се нареди на опашка и да чака пари, но те са в размер, който застрахователят е определил като размер съгласно договора с туроператора, не може да се получи никакво обезщетение за морална щета или друго, като цяло въобще може да не получи пари“, заяви Драганов пред БНР.

Той направи коментара си във връзка със случая с българските туристи в Охрид, чиято екскурзоводка обяви, че е изгубила парите, с които е трябвало да заплати престоя им за посрещане на Новата година.

„Този случай е малко по-интересен от класическия случай на измама. Много е трудно да определим точно коя е измамената страна. Туроператорът практически е получил обещаното, туристите – също. Имаме екскурзовод, който твърди, и това е възможно да е така, че е изгубил парите и не се е разплатил с хотелиера и ресторантьора. … Между България и Македония имаме много добре уредени връзки и е изключително странно как туроператори, какво заобикаля и какво крие, когато не е превел сумата по банков път. Няма никаква причина, независимо от размера на сумата, тя да не бъде преведена по банков път“, коментира Румен Драганов.

Българските туроператори би трябвало да бранят своето име и да не допускат такива случаи с човек, който няколко пъти вече губи пари, каквито публикации вече излязоха, смята специалистът.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 15.01   1582 г. – Русия предава Ливония и Естония на Полша, с което губи излаз на Балтийско море. 1759 г. – Открит е Британският музей. 1892 г. – Джеймс Нейсмит...