Министър Ангелкова: Пловдив има огромен потенциал да привлече високи хотелски брандове

17.10.2019 | 15:35
по статията работи: econ.bg
Министърът подкрепи стратегията за развитие на туризма в областта, обсъжда се в Пловдив да е годишната среща на туроператорите с международно участие
Министър Ангелкова: Пловдив има огромен потенциал да привлече високи хотелски брандове
Снимка: под лиценза на creative commons

Пловдив е сред най-важните центрове за устойчиво развитие на туризма в България особено когато говорим за културно-исторически, балнео-, СПА, винен, гурме продукт. След създаването на самостоятелното Министерство на туризма и благодарение политиката на правителството на премиера Борисов досега област Пловдив бележи 12% стабилен ръст. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на дискусия в града на тема „Пловдив – център за развитие на туризма 2020-2030 г.“, организирана от Съвета по туризъм-Пловдив и Организацията за управление на Тракийския туристически район. Техен председател е инж. Любозар Фратев, който поздрави присъстващите. Сред участниците в дебата бе и кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив Здравко Димитров.       

Министър Ангелкова приветства постигнатото от местните туристически организации и приетата през пролетта на настоящата година Областна стратегия за интегриран и устойчив туризъм през периода 2019-2027 г., която чертае конкретни мерки за утвърждаване на региона като целогодишна дестинация с разнообразни видове услуги. Предлагам в Националната програма за туристическа реклама на страната да се включи Пловдив като домакин на годишна среща с международно участие на туристическия бранш и туроператорите, за да се повиши още повече интересът към тази част на България, посочи министър Ангелкова. Градът има потенциал да привлече високи брандове хотели за делови събития и ще има сериозно присъствие в този вид туризъм, който съставлява ниша от 5% в отрасъла.

Тя съобщи, че от началото на годината до август включително в местата да настаняване с поне десет легла в област Пловдив са пренощували общо близо 373 хил. туристи, което е 6,5% ръст спрямо същия период на рекордната 2018 г. Реализираните нощувки са общо над 743 хил. с ръст 4,5%, а приходите от тях възлизат на повече от 36 млн. лв. - 8,1% ръст. Несъмнен принос за тези резултати има и инициативата „Пловдив – европейска столица на културата 2019“. 

Като имаме предвид, че туристите в места за настаняване с под 10 легла са част от общия поток, то нощувките са много повече, тук идват и еднодневни туристи, каза още министърът. Характерно е, че те отсядат средно за около 3 дни с 2 нощувки, но възможностите са доста по-големи, още повече че областта участва във всички дестинации, които министерството разработи – културно-исторически, балнео- и СПА, винено-кулинарни. Говорейки за СПА индустрията и разширяването на активните сезони, министър Ангелкова припомни, че вече е факт договорът със 136 германски здравноосигурителни каси, по силата на който осигурени германски граждани ще могат да ползват услугите на нашия здравен туризъм. Това е исторически пробив, той ще обхване и частните хотели. В момента 26 хотела са сертифицирани и това не изисква такси, просто базата трябва да отговаря на изискванията на българските и германските нормативни документи, стана ясно от думите на министър Ангелкова. 

Тя не отмина и проблемите в сектора през 2019 г. – не само заради силната конкуренция в региона, но и заради фалитите на туроператори. Независимо от това и въпреки негативната кампания в началото, през трите летни месеца над 4,4 млн. чужди туристи посетиха страната ни и беше отчетен само 1% спад спрямо същия период на рекордната 2018 г. От януари до август тази година чуждестранните визити са близо 6,9 млн., като спадът спрямо първите 8 месеца на 2018 е 0,6%. 

Това означава, че секторът продължава да се развива устойчиво и промените в Закона за туризма насърчават този процес. Законопроектът предвижда създаване на Национален регистър на туристическите забележителности, фестивали и събития, който да обедини съществуващите сега два регистъра - на туристическите атракции и на туристическите фестивали и събития. Идеята е включените прояви да бъдат приоритетни не само за интереса на туристите, но и на инвеститорите, каза още тя. Ето защо е много  важна инициативността на местната власт и специално на кметовете и вярвам че г-н Димитров го е предвидил в програмата си, коментира още министърът. 

По отношение на регионалния туризъм тя посочи, че ведомството изпълнява два проекта за подпомагане на организациите за управление на туристическите райони, финансирани от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Първият е насочен към повишаване капацитета на малките и средните предприятия чрез подкрепа за създаване и функциониране на тези организации. Той е на стойност над 5 млн. лв. Вторият цели повишаване качеството на услугите на туристическите фирми чрез информационни и комуникационни технологии и уеб-базиран маркетинг. Много е важно също  планирането на следващия програмен период, в който туризмът ще е ключов приоритет и очакваме да се отпуснат средства за него по две програми, анонсира тя. 

Министър Ангелкова изказа надежда и за добър зимен сезон. По данни на Летище Пловдив планираните полети са с ръст над 14% и се предвиждат повече туристи основно от Великобритания и Израел. В политиката за увеличаване на туристопотока към страната имаме изключителната помощ на правителството и работим по реализацията на финансовия механизъм за подкрепа на организирания туризъм чрез рекламата на целеви структуроопределящи пазари, но за това е нужно и активното съдействие на бранша, обърна се към присъстващите министърът. Тя припомни също, че до 20 октомври е срокът за кандидатстване за Годишните награди в туризма, които през 2019 ще имат четвърто издание. Те отличават добрите практики в туризма през годината чрез вот именно от бранша. 

Здравко Димитров подчерта, че е важно брандът „Европейска столица на културата“ да продължи да допринася за развитието на туризма. Календарът беше много богат, този продукт трябва да привлича още туристи, каза той и обърна внимание върху популяризирането на потенциала в сектора. Никой бизнес не е по голям от своята реклама. Важно е да промотираме родното, за да идват туристите. Има страни, които нямат история и си я създават, а в Пловдив навсякъде има история и трябва да сме горди да я представяме, обобщи той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...