Нено Димов: Строителство на хотели в Пирин няма да има, решението е за спортни съоръжения

29.12.2017 | 11:45
по статията работи: econ.bg
Министърът на околната среда и водите Нено Димов смята решението на правителството за балансирано
Нено Димов: Строителство на хотели в Пирин няма да има, решението е за спортни съоръжения
Снимка: под лиценза на creative commons

Строителство на хотели в природен парк "Пирин" няма да има, решението на правителството от четвъртък е само за спортни съоръжения. Това заяви министърът на екологията Нено Димов пред Нова телевизия.

"В рамките на парка всякакво строителство е забранено и никога не е било разрешавано. Всички, които протестират срещу строителството на хотели, могат спокойно да посрещнат новата година. Строителство на хотели няма. Решението на Министерския съвет е свързано с изграждане на спортни съоръжения в природния парк", казва Димов.

Вчера на последното си заседание за годината правителството прие поправки в стария план за управление на Пирин, които предвиждат ново строителство на огромна площ на националния парк. Решението предизвика протести, които в четвъртък блокираха Орлов мост. Заявен протест има и за днес, а голямо шествие е насрочено за четвърти януари.

От публикуваната стенограма от заседанието на кабинета вчера стана известно, че премиерът Бойко Борисов казва, че в приетите изменения "няма нищо, което касае строителство, няма керемиди, няма тухли, няма хотели, няма сгради, няма каквото и да било."

Пред "Нова телевизия" Димов твърди, че няма конкретно инвестиционно намерение за изграждане на спортно съоръжение, а ако такова се появи, то ще трябва да премине бързо да премине през всички процедури, съгласно екологичното законодателство. Това означава, че всяка инвестиционно намерение ще бъде подложено на екооценка, но такава няма да се направи на промяната в плана.

"Не може да се прави оценка на нещо, което не съществува.

Ако трасето на лифта, който ще се прави, минава по един определен маршрут, вие може да оцените това трасе как ще се отрази върху околната среда. Ако няма конкретно инвестиционно намерение, нямате предмет, който да оценявате", заяви министърът в свое участие и пред БНР.

По думите му планът говори за режими. "Режимите не могат да бъдат оценявани. В момента са разрешени конкретните инвестиционни намерения и всъщност втората точка казва именно това, че ако има инвестиционно намерение за нов кабинков лифт, то трябва да мине през всички оценки, свързани с екологичното законодателство", повтори Димов.

Все пак министърът предполага, че разрешение за строеж за втори лифт би получил единствено конценсионерът - "Юлен". "Втори кабинков лифт над Банско би спестил много от колите, които се качват. Това е много по-екологичен транспорт. Как може аз да не искам да се развива екологичен транспорт в планината?", каза министърът.

По думите на министъра решението на кабинета е "балансирано" и дава възможности за развитието на икономиката в рамките на стриктното опазване на околната среда.

"Ние не можем да развием икономиката си за сметка на околната среда, но не може и да спираме икономиката си за сметка на околната среда, т.е. по-доброто съществуване, икономическият напредък зависят от това да се намери баланса между тези две тенденции. Пистите, които в момента са 0,3% от територията на целия парк "Пирин". Ако сравним с подобна на България държава, каквато е Чехия, там има шест пъти повече ски зони и осем пъти повече съоръжения", казва още министърът пред БНР.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...