Петя Аврамова: "Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари

28.02.2020 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Както е известно, правителството избра проект за изграждането на трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето
Петя Аврамова: "Струма" през Кресна ще се строи по старото трасе и с европари
Снимка: под лиценза на creative commons

България ще построи участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле по предварително избраното трасе и с европейски средства, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Затова продължава и процедурата за избор на изпълнител.

Както е известно, правителството избра проект за изграждането на трасето през Кресненското дефиле, при който трафикът се разделя на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. Последната жалба до Брюксел по казуса е от 20 декември миналата година.

Екоминистърът обясни, че изтеглянето на апликационната форма, с който се иска европейски финансиране, станало факт на 15 януари, е добре обмислен ход. Аврамова посочи, че преди да се поискат отново европейски средства, ще се изпълнят поредица от мерки за опазване на природата.

Работата по тях ще започне през тази година, увери министърът, без да дава повече подробности. Петя Аврамова посочи, че предпочетеният вариант на трасе е най-щадящ околната среда, най-изгодния финансово и гарантиращ най-голяма безопасност.

"Освен природата, освен местообитанията, за нас са много по-важни хората, кито преминават. Жертвите в този участък са във фокуса", каза тя. Петя Аврамова уточни, че нов формуляр за кандидатстване за финансиране ще се даде след отстраняване на забележките на Европейската комисия. Според министъра, ако всичко върви по план, до средата на 2027 г. може участъка на "Струма" през дефилето да е готов.

Както е известно, автомагистрала "Струма" е разделена на четири лота. До момента готови са лот 1 - от Долна Диканя до Дупница; лот 2 - от Дупница до Благоевград, и лот 4 - от Сандански до пресичането на гръцката граница при Кулата.

Оставащият лот 3 е най-сложен за реализация както от екологична, така и от чисто техническа гледна точка, тъй като в района има свлачища и срутища, а зоната е с висок сеизмичен риск.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 08.04   217 г. – Римският император Каракала е убит от преторианския префект Макрин, който го наследява на трона. 1195 г. – Византийският император Исак II Ангел е...