Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев коментира пред БТВ, че новият пакет за мобилност на Европейския съюз ще повлияе пагубно на оборота, ще се стигне и до масови фалити на фирми, курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите.
"Българският транспортен бизнес ще бъде унищожен, това ще бъде удар за икономиката", обясни Арабаджиев и допълни, че новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони.
Част от изискванията са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.
Предвиждат се промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а у нас са близо 70 000. "Българският транспорт генерира двуцифрен дял от БВП", допълни Арабаджиев.
Според него, "ударът ще е много тежък, той ще бъде убийствен. В този бранш работят много хора. Те искат да ни увеличат разходите, да ни направят неконкурентоспособни".