Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на първата си пресконференция новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ Никола Василев, който от три седмици е на този пост заедно с новия Съвет на директорите, предаде БГНЕС.
Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева. За 2018 година компанията е приключила с положителен финансов резултат около 30 млн. лева. За тази година плановете са финансовите резултати да се увеличат с още 20 млн. лева, поясни в отговори на БГНЕС Григори Григоров, член на Съвета на директорите.
Сред приоритетните цели в спешен порядък от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Компанията ударно работи по подготовката на бюджета. Транспортният министър Росен Желязков е поставил задача разчетите да се изготвят до средата на месеца. Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси. За справка през миналата година не са достигнали 271 локомотива. 717 влака са тръгнали и не са стигнали до крайната си точка.
Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители. Като новост от БДЖ се похвалиха, че на сайта вече ще се вижда с какво закъснение се движат влаковете.