От началото на тази година руските банки са започнали активно да съкращават офиси заради намаляване на броя на клиентите. Това коментира вестник „Комерсант“.
През март в Русия са били закрити 184 офиса на кредитни институции, което е рекорден брой за последните три години. Към 1 април тази година в Русия са работили 25 500 банкови клона, което е със 7% по-малко спрямо броя им през миналата година.
Експертите отбелязват, че това съкращение може да бъде следствие само от предходни решения. Например, когато се случи намаляването на офиси по време на пандемията от коронавирус. Но сега банките ще трябва да преразгледат своите стратегии заради постигането на максимална печалба от един клиент. И заради това оптимизацията на броя на офисите ще продължи.
Участниците на пазара обаче посочват и това, че има редица услуги, за използването на които е необходимо присъствието на клиента. Така че съкращаването на броя на офисите може да окаже отрицателно влияние върху достъпността на финансовите услуги.
От Централната банка на Русия заявяват, че регулаторът, заедно с банките, ще прилагат политика за създаване на „облегчени“ формати на офиси. Така населението ще можи да получава всички необходими му финансови услуги, а бизнесът ще може да минимизира разходите си за тяхната издръжка.
В началото на април „Комерсант“ писа, че руските банки са започнали да отказват даването на кредитна ваканция като са удовлетворявали около половината от заявките на клиентите си. От банките споделят, че през първия месец от влизането в сила на поправката в закона за кредитната ваканция, с подобни заявления към тях са се обърнали десетки хиляди руснаци. Но от всички заявки средно са били удовлетворени между 30-50% от исканията.