Търговската мрежа на „Лукойл“ в края на 2023 г. се е състояла от 5258 бензиностанции (собствени, на лизинг и франчайз, включително консервирани), разположени в 19 държави в света. Това е с 20 бензиностанции по-малко от 2022 г.
Според годишния отчет на компанията, търговската мрежа в Русия е нараснала с 12 бензиностанции до 2 800. В чужбина броят им е намалял с 32. Както пояснява компанията, организациите за доставка на петролни продукти на групата продължават да работят за оптимизиране на мрежата от бензиностанции, включително чрез намаляване на нискоефективните наети и франчайз обекти в чужбина.
През отчетната година общите продажби на дребно на петролни продукти са били от порядъка на 16 млн. тона. В Русия продажбите на дребно на нефтопродукти са се увеличили с 9,3% до 11,9 млн. тона. Обемът на продажбите на дребно в чужбина е нараснал с 1% до 4,1 млн. тона.
Среднодневните продажби на собствените бензиностанции на групата през миналата година са били средно от 11,5 млн. тона на една бензиностанция, което е с 3,7 % повече от нивото от 2022 г., включително в Русия 13,2 тона (+3%), в чужбина – 6,7 тона (+ 1,2 %).
През 2023 г. продължила и работата по развитието на продажбите на дребно на стоки и услуги без горива като ръстът на брутната печалба в тази област в Русия, според цитираните данни възлиза на 23%, в чужбина - 12%.
Продажбите на битум през миналата година са спаднали 1,8 пъти – до 478 хил.тона. Отрицателната динамика на продажбите, както се обяснява е в резултат на намаляване на производството на битум заради оптимизиране на продуктовата кошница на рафинериите в съответствие с икономическата ефективност. Освен това се е увеличил делът на директните продажби до 36 % от 22 % през 2022 г.