Българите планират повече пътувания през 2019 година

02.09.2019 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Тазгодишното проучване, което засяга употребата на различни разплащателни методи у нас и в чужбина, Masterindex се проведе в по-голям мащаб. Националната извадка е направена на база 28 български града и проследява нагласите на хората в цялата страна
Българите планират повече пътувания през 2019 година
Снимка: под лиценза на creative commons

Българите планират да пътуват повече през 2019, което е увеличение с 8% в сравнение с 2018. Според тазгодишното проучване Masterindex 66% от респондентите планират да пътуват извън страната.

В него се откриват и данни за причините, поради които българските картодържатели пътуват най-много – 50% от тях пътуват за почивка, 15% за работа, а 10% от тях, за семейни или приятелски посещения – тенденция, която се запазва от миналата година. Най-често българите използват разплащателни карти за пазаруване (60%) и настаняване (59%). Много от плащанията, направени с карта в чужбина, са за подаръци за семейство и приятели (48%) и посещения на заведения за хранене (46%). За забавления, културни забележителности, клубове и др. българите отделят 27% от бюджета си за картови разплащания. 

Основни причини за пътуване

Според данни на Националния статистически институт (НСИ) българите са осъществили 6 698 526 пътувания в чужбина през 2018. Най-предпочитаната от тях дестинация е Гърция (1 402 560 пътувания), следват Румъния (523 058) и Германия (422 268). Гърция е най-предпочитана дестинация не само за почивка, но и за работа. След нея за същите цели се нареждат Румъния, Турция, Северна Македония и Сърбия. 

Предпочитани методи за разплащане в чужбина

Българите не разчитат много на плащането в брой, когато пътуват извън страната, показва проучването. Парите в брой са предпочитан разплащателен метод сред само 33% от населението, а в Македония и Сърбия процентът е почти двоен – съответно 57% и 60%. Когато става въпрос за преференции относно плащанията в брой или с карта, 80% от респондентите вярват, че основното предимство на картовото разплащане е удобството, а 37% от тях предпочитат да не взимат със себе си пари в брой, когато пътуват. 36% от българите, които използват и двата разплащателни метода, когато пътуват, предпочитат да не взимат пари в брой.  Те определят няколко основни ползи от разплащането с карти в чужбина – по-удобни за използване (79%), валидни навсякъде по света (43%) и по-безопасни (49%). Потребителите, които разчитат основно на картовите разплащания, се чувстват комфортно, когато разполагат с допълнителни средства в брой (31%) или смятат, че използвайки карти, могат да следят по-ефективно разходите си (30%). 

Безопасност на разплащанията с карта

65% от проучените имат доверие на трансакциите направени с карта в чужбина, само 9% мислят обратното, а 29% не са сигурни в отговора си. В сравнение със Сърбия и Македония, където доверието към картовите разплащания е съответно 50% и 60%, българите за поредна година демонстрират високо доверие в този вид разплащателен метод. 

„Българите са сред най-активните потребители на иновативни методи за разплащане на път в цяла Централна и Източна Европа. Резултатите от тазгодишното ни, по-мащабно проучване показват, че те стават все по-уверени при определянето на пътните си разходи, което е много положителна тенденция, която наблюдаваме през последните години.“, коментира Ваня Манова, регионалният мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Косово и Албания. 

Годишният доклад на Mastercard хвърля светлина върху възприятията на българите относно използването на разплащателни карти в чужбина. Проучването е проведено сред 1000 български граждани в 28 града. Направени са заключения по въпроси, които се отнасят до предпочитанията на хората за вида на разплащателните карти, отношението им към плащането с карти в чужбина, както и нивото на доверие в безопасността на плащането с карти.

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com е технологична компания в индустрията за глобални плащания. Ние оперираме с най-бързите платежни методи в света, свързваме потребители, финансови институции, търговци, правителства и бизнеси в повече от 210 държави и територии. Продуктите на Mastercard дават решения за ежедневните пазарни дейности – като например пазаруване, пътуване, ръководене на бизнес и управление на финансите – лесно, по-сигурно и ефективно за всички. Последвайте ни в Twitter @MastercardNews, включете се в нашата дискусия в Beyond the Transaction Blog и последвайте последните новини на Engagement Bureau.

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 28.07   1330 г. – В Битката при Велбъжд цар Михаил III Шишман търпи поражение от сръбската войска. Начело на 300 каталани, Стефан Душан разгромява царската татарска гвардия,...