Световната икономическа криза, причинени от коронавирусната пандемия, удари най-много продажбите на големи камиони над 16 тона. Причината е, че те се използват предимно в международната търговия, която беше засегната от блокирането на граници и от свитото потребление.
За първите осем месеца на годината продажбите на големи камиони в ЕС намаляват с 37,9% и достигат 121,6 хил., показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България спадът е с 49,3%, като до август са регистрирани само 1204 камиона над 16 тона. От страните в ЕС по-голям е спадът само в Естония (-59,8%), Литва (-58,4%), Латвия (-58,3%), Словакия (-55%) и Унгария (-52%).
Спадът при продажбите на камиони над 16 тона е по-голям от намалението при останалите търговски превозни средства и от сделките с нови коли, които за страните от ЕС са се свили с 32%.
Пазарът на големи камиони постепенно се възстановява през последните месеци. Наред с това има и сериозни размествания на пазара на превози в ЕС. При бусовете до 3,5 тона спадът е най-малък. В ЕС намалението на регистрираните нови бусове от януари до август е 26,7%, а в България спадът е 20,6%. При камионите над 3,5 тона намалението в ЕС е 35,8%, а у нас е 48,9%.