Министърът на транспорта подписа договор за покупката на локомотиви за 10.5 млн. лв.

23.02.2024 | 09:35
по статията работи: econ.bg
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа днес договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива, които ще бъдат купени с 10.5 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост
Министърът на транспорта подписа договор за покупката на локомотиви за 10.5 млн. лв.
Снимка: под лиценза на creative commons

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа днес договор за доставка на 9 електрически маневрени локомотива, които ще бъдат купени с 10.5 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта.

„Новият подвижен състав ще замени близо 50-годишните дизелови локомотиви, които в момента се използват в депата“, посочи министър Гвоздейков след подписването на договора, цитиран от министерството. Той допълни, че проектът ще намали разходите за маневри и вредните емисии от тази дейност, както и ще обезпечи железопътния превозвач със съвременна и модерна техника.

Министър Гвоздейков обясни, че новите локомотиви ще се използват в най-големите депа в страната и ще подобрят значително условията на труд на служителите. „Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно без да има машинист вътре в кабината“, уточни Гвоздейков.

Договорът включва още поддръжката им за срок от 15 години и обучение на персонала. Изпълнител на дейностите е „Експрес Сервиз“ ООД, информираха още от транспортното министерство.

На 18 декември 2023 г. в министерството бе подписан и договор за доставка на десет нови електрически локомотиви за нуждите на „БДЖ – Пътнически превози“. Договорът е за доставка на локомотиви от серията „Смартрон“, като локомотивите са от най-ново поколение. Работим в посока упорита модернизация на този транспорт, отбеляза министър Гвоздейков на подписването.

Срокът за изпълнение на договора е до средата на 2026 г. Локомотивите ще се използват в най-големите депа в страната, като ще заменят използваните сега близо 50 годишни дизелови машини. "Локомотивите са от най-ново поколение и позволяват да бъдат оперирани дистанционно, без да има машинист вътре в кабината", коментира Гвоздейков.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...