"Няма да отстъпя от решението товарните автомобили да заплащат тол такса за второкласните пътища. Това е в обществен интерес и като министър трябва да следя за интереса на всички граждани. Надявам се и правителството да остане на тази позиция", заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов, съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Министърът коментира, че протестът е демократичен начин на изразяване на несъгласие и всеки има право да протестира, но само поддържането на пътищата струва годишно над 1 млрд. лв. и онези, които рушат повече пътната мрежа, съответно трябва да плащат повече.
Караджов направи сравнение с останалите европейски държави, в които се заплащат тол такси, като подчерта, че в тях около 2/3 от таксите се заплащат от тежкотоварния трафик, само в България 2/3 се събират от леките автомобили и винетките.
"Тази несправедливост трябва да бъде решена. Моята работа е да следя за справедливото разпределение на тежестта", заяви министърът.
Той допълни, че дори и след увеличението тол таксите в България пак ще са една трета от европейските цени.
Караджов съобщи, че се обмислят варианти за маршрутизиране на транзитния трафик.
"Например когато транзитният трафик пътува от Сърбия към Турция да се даде точна маршрутна карта за преминаване само по магистралните пътища. Този маршрут може да е задължителен и да има определена цена. Така, който използва този маршрут, ще има по-различно таксуване", поясни още министърът.