Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само с намаление, сочи проучване

25.01.2024 | 11:15
по статията работи: econ.bg
Все пак според 41% от анкетираните повишението не е драстично, но 52% казват, че купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет
Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само с намаление, сочи проучване
Снимка: под лиценза на creative commons

Продължилата и през 2023 г. инфлация, непредвидима политическа и икономическа обстановка, както и редица други макрофактори с влияние върху индивидуалния начин на живот, са се отразили и през 2023 г. на навиците за пазаруване на мода онлайн. Това се вижда от данните от традиционното годишно проучване на европейската модна търсачка "Глами" (Glami). То е проведено сред 6679 души страната. Почти половината от тях - 44%, казват, че отделят по-малко средства за дрехи и обувки, отколкото преди.

Все пак според 41% от анкетираните повишението не е драстично, но 52% казват, че купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет. Общо 59% пазаруват само намалени стоки, а промоциите не са фактор за само 12% от анкетираните.

Една трета от участниците в проучването казват, че средно на месец отделят между 200 и 400 лв. за дрехи и обувки (30% от отговорите).

Резултатите от проучването сочат, че 71% от потребителите избират да пазаруват предимно онлайн, а 22% от анкетираните разпределят усилията си в съотношение 50/50 между дигиталното и физическото модно пазаруване.

Трите най-важни причини, които анкетираните посочват като предимства пред физическите магазини, са: по-голям избор на брандове и стилове, пестене на време и по-ниски цени. На следващите позиции се нареждат възможността да филтрират това, от което се нуждаят, избягването на пренаселените магазини, възможността за сравнение на оферти и промокодовете, които са приложими предимно онлайн.

Извън сравнението между онлайн и офлайн средата потребителите заявяват, че най-важното съображение по време на интернет пазаруването е доброто съотношение между цена и качество (45%).

Други фактори, които оказват влияние, са дали любимите брандове са пуснали разпродажба, безплатна ли е доставката до вкъщи и дали има възможност за плащане при получаване на пратката. Последното е свързано с това, че българите все още остават привърженици на плащането при доставка - 75% отговарят, че залагат на този метод пред онлайн плащането.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...