Наемите в моловете се повишават

01.08.2019 | 11:10
по статията работи: econ.bg
София и големите градове вече са наситени с площи в търговски центрове. Нови проекти излизат все по-рядко и наемният пазар е движен най-вече от размествания и обновяване на наемателите във вече работещитe
Наемите в моловете се повишават
Снимка: под лиценза на creative commons

София и големите градове вече са наситени с площи в търговски центрове. Нови проекти излизат все по-рядко и наемният пазар е движен най-вече от размествания и обновяване на наемателите във вече работещите. Силната активност на наемателите и ограничените възможности за разрастване са причини за продължаващия ръст на наемните цени. Това са изводите на консултантската компания за бизнес имоти Cushman &Wakefield Forton от развитието на пазара на търговски площи в страната през първата половина на годината.

Откриването на новия търговски център Delta Planet (37 000 кв. м) във Варна и преструктурирането на площите, освободени от фалиралия Carrefour, доведе до рекордна наемна активност в търговските центрове през първата половина на 2019 г. Тя обаче едва ли ще се запази занапред, ако не бъдат открити нови обекти, прогнозира Иван Граматиков, мениджър "Търговски площи" в компанията.

Между януари и юни в София и в страната са отворили над 60 000 кв. м нови магазини, което надхвърля обемите на пазара за всяка от последните пет години.

По данни на Cushman&Wakefield Forton през второто тримесечие на 2019 г. средният наем на първокласна площ във водещите търговски центрове в София достигна 36 евро/кв. м, а на водещите търговски улици - 54 евро/кв. м. Тенденцията е към плавно покачване на цените през следващите тримесечия.

Активният наемен пазар доведе и до спад на дела на незаетите площи в София от 9% на 7% през полугодието. Прогнозата e понижението да продължи в краткосрочен план.

Сегашната вълна от нови откривания бе благоприятна и за наемателите, тъй като дава възможност на бързо разрастващи се брандове да увеличават присъствието си на пазара. Сред примерите през последните месеци са Billa, JYSK, модните брандове от групата LPP (Sinsay, Reserved), които отвориха нови локации в София и големите градове през последните месеци. Полската дискаунт верига Pepco, която стъпи в България през март, също вече има магазини в Пловдив, София, Варна, Добрич и Русе.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 18.10   31 г. – В Рим по предварително начертан план е убит заговорникът Сеян. 1748 г. – Приключва Войната за австрийското наследство. 1795 г. – Обесена е Злата...