Онлайн пазаруването в Европа се завръща към растеж

11.10.2024 | 11:10
по статията работи: econ.bg
Възстановяването на потребителското доверие дава тласък на онлайн пазаруването в Европа тази година, докато евтини онлайн пазари като Temu на PDD Holdings засилват конкуренцията
Онлайн пазаруването в Европа се завръща към растеж
Снимка: под лиценза на creative commons

Възстановяването на потребителското доверие дава тласък на онлайн пазаруването в Европа тази година, докато евтини онлайн пазари като Temu на PDD Holdings засилват конкуренцията, твърди индустриалната група Ecommerce Europe, цитирана от Ройтерс.

Инфлацията засегна покупателната способност на купувачите по света и спомогна за стимулирането на бъдещия растеж на онлайн платформите, продаващи евтини продукти.

Домакинствата с ниски доходи в САЩ – с годишен доход до 50 хил. долара или по-малко – са увеличили своите онлайн разходи повече от други групи, сочи проучване на Bank of America. Това е тенденция, която сигнализира по-голяма ценова конкуренция онлайн през важното празнично тримесечие.

Очаква се оборотът на електронната търговия в Европа да достигне 958 млрд. евро тази година спрямо 887 млрд. евро през 2023 г. Това е увеличение от 8%, или 5%, коригирано спрямо инфлацията, според доклада на Ecommerce Europe, обхващащ 38 страни от региона, включително Великобритания.

Това би могла да е първата година от 2021 г., в която оборотът на електронната търговия нараства след отчитането на по-високите цени, които накараха потребителите да купуват по-малко и да залагат на по-евтини стоки.

„Не сме се върнали до нивата на потребителското доверие отпреди инфлационната криза, но не сме далече“, коментира Антон Делбаре, главен икономист в асоциацията за търговия на дребно EuroCommerce, която публикува доклада. „Ние достигаме ново нормално, което е малко по-песимистично от старото нормално.“

Лидерите на асоциациите за електронна търговия в Дания, Финландия и Германия обаче казват, че китайски онлайн платформи като Temu, която продава продукти като туристически обувки за 10 евро и умни часовници за 15 евро, засилват конкуренцията за местните играчи.

„Германските потребители се насочиха към евтини китайски стоки“, посочва Мартин Грос-Албенхаузен, заместник-управляващ директор на германската асоциация за електронна търговия BEVH.

Нилс Ралунд, ръководител на отдела за електронна търговия в Датската търговска камара, твърди, че компании като Temu създават нелоялна конкуренция, като продават в Европейския съюз, „без да се придържат към същите разпоредби, които датските онлайн магазини трябва да следват“.

Говорител на Temu коментира, че компанията приема сериозно спазването на местните закони и разпоредби и се ангажира да подкрепя местния бизнес, като кани търговци от Обединеното кралство, Германия, Франция, Италия и Испания да се присъединят към платформата.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...