От СБА изразиха несъгласие с текстове в проекта за пътен закон

27.03.2019 | 13:35
по статията работи: econ.bg
На първо място от СБА не приемат въведеното изискване за ползване на зимни гуми с фиксирани дати (между 15 ноември и 1 март)
От СБА изразиха несъгласие с текстове в проекта за пътен закон
Снимка: БГНЕС

Съюзът на българските автомобилисти (СБА) излезе с официална позиция, в която критикува доста от новостите, които се въвежда с проекта за нов Закон за движение по пътищата. В началото на годината той беше качен на правителствения портал за обществени консултации, след като преди това в продължение на девет месеца течаха дебати по него.

На първо място от СБА не приемат въведеното изискване за ползване на зимни гуми с фиксирани дати (между 15 ноември и 1 март). Европейски държави, намиращи се на нашата географска ширина, имат сходни изисквания, но само при "наличие на сняг или заледяване на пътя" без конкретни дати, като се допуска ползването и на летни гуми, но задължително с вериги, посочват от организацията.

Не се приемат и намеренията за забрана на новите водачи да карат сами автомобили с мощност по-голяма от 67 конски сили. "МПС-та с посочената в закона мощност трудно могат да се намерят на пазара (само в случай, че някой реши да инвестира в такъв автомобил), а при по-мощните автомобили фигурата на придружителя не е фиксирана и изискванията за нея са твърде общи и формални, с оглед на което е желателно да отпадне. При това описание трудно може да се въведе ефикасен контрол", смятат от СБА.

От организацията съветват текстовете, касаещи пешеходните пътеки, да подчертаят необходимостта от задължително изграждане на предупредителни неравности на пътното платно преди тях.

Освен това има и призив за премахване на "някои архаични и ненужни изисквания – стикер на стъклото за гражданска отговорност (ГО), също и за техническия преглед, при положение че те не са необходими за осъществяване на контрол и вече може да се ползват съвременни решения, каквито се използват и за електронните винетки".

От СБА призовават и за прецизиране на текстовете, които касаят разпределението на сумите, които се събират от глоби по Закона за движение по пътищата.

"В проекта основателно са включени разпоредби за загубата на правоспособността от системните нарушители, но трябва внимателно да се обмислят нарушенията, вследствие на които се стигат до това обстоятелство, тъй като при някои от включените нарушения няма дори едно ПТП, което означава, че мярката не касае пряко пътната безопасност", смятат още от браншовата организация.

В заключение от СБА все пак посочват, че проектът на Закона за движение по пътищата създава предпоставки за подобряване на безопасността на движението в страната. От организацията адмирират завишени санкции за груби нарушения, предвидените рестрикции за системните нарушители, предложените мерки за завишаване събираемостта на глобите и т.н.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...