Половината от младите висшисти не биха кандидатствали за работа без хибриден модел

06.12.2024 | 08:45
по статията работи: econ.bg
Времето и средствата, изразходвани за пътуване до работното място, са най-голямата пречка (83%) за завършилите. Дипломантите смятат, че хибридната работа е еквивалентна на 13% увеличение на заплатата
Половината от младите висшисти не биха кандидатствали за работа без хибриден модел
Снимка: под лиценза на creative commons

Компаниите, които не предлагат хибриден модел на работа, рискуват да отблъснат две трети от младите висшисти, сочи ново проучване на международната компания за хибридни работни решения International Workplace Group сред над 1000 висшисти във Великобритания.

То установява, че половината от тях (49%) не биха кандидатствали за работа, която изисква да прекарват значително време в пътуване до офиса всеки ден, а други 18% ще трябва сериозно да обмислят подобно предложение. Това означава че компаниите, които не предлагат гъвкав модел на работа, ще изпуснат повече от две трети от младите висшисти, които си търсят работа.

Времето и средствата, изразходвани за пътуване до работното място, са най-голямата пречка (83%) за завършилите, когато обмислят работа, която изисква дълго ежедневно пътуване до офис. Дипломантите смятат, че хибридната работа е еквивалентна на 13% увеличение на заплатата.

Това е подкрепено от неотдавнашен икономически анализ на International Workplace Group и Development Economics, който установява, че 24-годишен служител от поколението Gen Z (родените от средата на 90-те до началото на второто десетилетие на новия век, бел. ред.), живеещ в популярни градове като Ред Банк в американския щат Ню Джърси или Кеймбридж в Обединеното кралство, може да очаква да спести до 388 320 долара при разделяне на работното си време между централен офис и работа близо до дома.

Въпреки че конкурентната заплата остава приоритет номер едно за повечето висшисти (74%), над половината (54%) класират хибридния модел на работа и заплащането като еднакво важни. Хибридната работа (62%) е определяща пред редица други ключови предимства, включително желано местоположение на офиса (56%), култура на работното място (53%), достъп до здравно осигуряване (25%) и добра пенсионна схема (21%).

И макар по-младите служители да са категорични в предпочитанията си за хибридна работа, те ценят и времето за съвместна работа в офиса, което моделът предоставя. 63% вярват, че времето в офиса е необходимо за ефективна съвместна работа и учене от по-старши колеги. Почти всички (96%) споделят, че балансирането на времето между централен офис и местни близки до дома работни пространства би било привлекателно предимство за бъдещи перспективи за работа, което също така помага за постигане на желания баланс между работа и личен живот.

„Компаниите, които не предлагат хибридна работа, рискуват да пропуснат най-добрите млади таланти. За мнозина гъвкавостта не е предимство, а необходимост и те няма да обмислят работа, която изисква дълго пътуване пет дни в седмицата. Гъвкавата работа предлага допълнителни ползи за бизнеса, освен задържането на служители. Доказано е, че хибридният модел повишава производителността на работната сила и удовлетворението от работата, като същевременно значително намалява разходите. Ето защо не е изненада, че все повече и повече фирми продължават да възприемат хибридната работа в дългосрочен план“, коментира Марк Диксън, главен изпълнителен директор на International Workplace Group.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....