Комисията по транспорт на Европейския парламент одобри реформата на сектора на автомобилния транспорт, пише официалния сайт на Европарламента, предаде БГНЕС.
В по-ранно гласуване комисията не позволи законопроектът да бъде допълван, което искаха България, прибалтийските републики, Румъния, Полша, Малта и Кипър.
В официалното изявление пише: "Потвърждавайки решението си от януари, комисията по транспорт и туризъм на ЕП подкрепи на второ четене трите досиета от пакета за социално законодателство и достъп до пазара. Предложенията на докладчиците бяха приети без изменения с:
30 гласа "за", 19 гласа "против" и 0 гласа "въздържал се" за правилата за командироването на шофьорите.
33 гласа "за", 15 гласа "против" и 1 гласа "въздържал се" за правилата за периодите за почивки
33 гласа "за", 16 гласа "против" и 0 гласа "въздържал се" за правилата за достъп до пазара и каботаж.”
Гласуваното днес не означава, че новият закон влиза в сила под формата, която България и останалите 8 държави не одобряват.
Целият Парламент ще гласува реформата по време на юлската пленарна сесия. Новите правила ще се считат за одобрени, ако не бъдат гласувани изменения с абсолютно мнозинство на пленарната сесия (т.е. с поне 353 гласа).
Правилата за командироване ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивки, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след влизането в сила на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара, ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара за превози на товари.