От 1 юли чакането по спирките в столицата може да се увеличи тройно, ако не се осигурят средства за градския транспорт. Това ще доведе и до съкращаване на персонала.
Петър от 10 години работи като шофьор на автобус, а възможността да остане без заплата от другия месец е все по-реална, разказва "България он ер".
"Много зле ще се отрази. Ще вземам заем, за да живея и после ще го връщам. Аз инженер не мога да стана, пак ще съм шофьор, само че в някоя друга фирма най-вероятно", сподели Петър.
Все още не са предвидени допълнителни средства за градския транспорт. А синдикатът продължава да отстоява исканията си за по-високи заплати в сектора.
"Заплати за месец май, които се получават през юни, ще има, но няма гаранция, че ще има средства за заплати за юни, които получават хората през месец юли. Ако има съкращение на линии, над 2 хиляда души може да останат без работа", подчерта председателят на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Иван Кирилов за "България сутрин".
"Опасявам се, че хората ще имат по-евтини карти, но няма да имат градски транспорт. Ако не се подкрепи финансово, държавата трябва да изпълни своите ангажименти към обществения транспорт в цялата страна, не само в София", заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.
Софиянци вече се притесняват от евентуално спиране на градския транспорт.
Премиерът Кирил Петков предложи да се съкратят линиите на градския транспорт в София, които се дублират. Кметът на столицата Йорданка Фандъкова и председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев реагираха, че предложението му е недопустимо.
"Срещата с премиера не протече никак добре. 332% - с толкова са се увеличи разходите за природен газ, а половината автобуси в София са на природен газ. Това е проблем в цялата страна. 232% е увеличението на сметките на ел. енергия на столичния електротранспорт и метрото. Услугите не могат да бъдат намалени, както предлага премиерът. Общата сума, която е необходима на София, е от 143 млн. лева", заяви Георгиев в "България сутрин".
И изтъкна, че близо 40% от данъците на софиянци отиват за издръжка на градския транспорт. По думите му това не може да продължава и държавата трябва да се намеси.
"За София все едно няма правителство, защото в актуализацията няма нито един лев. В омагьосан кръг сме - трябва да режем линии и да спираме климатици, или да насочим още пари от инфраструктурата за издръжка на градския транспорт", подчерта председателя на СОС.
Той категорично опроверга твърдението, че има дублиращи линии на градския транспорт в столицата.
"Над 70% от разписанията в София са вече ускорени. С 25% сме увеличили скоростта на градския транспорт. Изградихме новата тикет система, имаме видеокамери във всяко превозно средство, изкуствен интелект брои пътниците. Прави се анализ и се разреждат линиите, където няма толкова пътници. Не можем да съкратим шофьорите и ватманите - градският транспорт има нужда от водачите и хората, които поддържат превозните средства", обясни Георгиев.
Той очерта два огромни проблема - финансов и екологичен. Всички ще се качат на автомобилите си, ако линии бъдат спирани или разреждани, алармира председателят на СОС.