Цената на млякото, сиренето и кашкавала в магазина би била поносима, ако не са изискванията на търговските вериги при доставките, твърди Николай Маринов - изпълнителен директор на "Ел Би Булгарикум" в изказване, публикувано в официалната страница на дружеството.
"Млякото, сиренето, кашкавалът и другите млечни продукти са традиционна храна за българина от дълги години. Затова и политиката на "Ел Би Булгарикум“ като единствена държавна фирма в млекопреработването винаги е била да подхожда с отговорност към клиентите и да осигурява ежедневно качествена храна на трапезата им. От месеци цените на млечните продукти наистина растат, и то главоломно и това до много голяма степен е причина да откаже българите да купуват и консумират млечни продукти. Мисля, че е крайно време да посочим основната причина за поскъпването – много високите надценки на търговските вериги."
"Според данните на колегите от търговския отдел на "Ел Би Булгарикум“ цената на млякото, сиренето и кашкавала в магазина би била поносима, ако не са изискванията на търговските вериги. След безбожните им условия за вход от 20%-30%, те си слагат още около 50% и така реалната надценка става 80%."
"Малките магазини не слагат големи надценки. Млекопроизводителите също изпитваме трудности, изкупната цена на млякото се вдигна, цените на торовете и горивата се увеличиха, но не си позволяваме рязък скок на продукцията."
"Държавата трябва да си влезе в ролята и да задейства всички механизми. И самите търговци трябва да следват стриктно принципите на реалната пазарна икономика и да не прилагат недопустими практики", завършва той своето изявление.