10 ценни съвета за успешен бизнес от опита на Apple Store (част 1)

07.05.2014 | 17:30
по статията работи: Мина Стойчева
Според писателя Кармин Галло доволните клиенти са по-важни от големите продажби
10 ценни съвета за успешен бизнес от опита на Apple Store (част 1)

Кармин Галло е популярен американски писател и журналист, а заедно с това и специалист по ораторско майсторство. В своята последна книга той се фокусира върху изкуството да създадеш широк кръг от верни клиенти, които да купуват твоите продукти. Галло дава като пример опита на Apple Store и извежда десет опорни точки от тяхната философия, които са ценни съвети за всяка една компания и са валидни във всяка една сфера на работа.

 1. Спрете да мислите за увеличаване на продажбите

 Колкото и основни да са продажбите за една фирма, те не са най-важното. Фокусирането единствено върху увеличаването на пазарния дял не води задължително до дългосрочни положителни показатели. За да има някоя фирма успех, тя не трябва да насочва усилията си към повече продажби, а към повече доволни клиенти. Именно това носи стабилни и дългосрочни приходи.

 2. Улеснете живота на клиентите си

В името на това хората да бъдат максимално улеснени при използването на накой продукт, предложете им своята помощ. Така например Apple създаде т.нар. „Бар на гениите“, където квалифицирани експерти оказват техническа помощ и дават съвети на клиентите на компанията.

3. Търсете служители с широка усмивка

В случай, че искате клиентите ви да се чувстват комфортно и да бъдат удовлетворени от вашата работа, при подбора на персонал трябва да отделите особено внимание на комуникационните умения на кандидатите. Умението за водене на разговор и широката усмивка са високо ценени във всички големи фирми, в това число и в Apple. При това точно толкова, колкото и техническите умения.

4. Заложете на разнообразното

Шантавите прически, цветните татуировки или някой друг пиърсинг не трябва да ви спират да наемете нов служител. Важно е какво желание и стимул за работа има този човек. Също така в случай, че клиентите ви имат подобни „отличителни знаци“, той би изглеждал близко до тях и би спечелил доверието им.

5. Дайте воля на скрития гений

Научете своите клиенти как да използват по-ефективно продуктите ви и те ще ви останат верни завинаги. Apple Store например предлага уникална програма, която помага на хората да разберат как функционира една компютърна система, учи ги как да си създадат собствен уебсайт, как да обработват снимки и видеа, да създават презентации и много други. За да се включат в програмата е необходимо да заплатят едногодишна членска такса. Идеята е, че колкото по-добре разбират продукта, който ползват и знят неговите възможности, толкова по-голямо удоволствие им доставя работата с него.

Следва продължение.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...