Броят на пазаруващите онлайн в Китай достигна 639 милиона до юни, което е с 28,71 милиона повече от декември 2018 г., според доклад на Китайския информационен център за интернет мрежата (CNNIC).
Около 74% от общия брой на интернет потребителите в Китай са пазарували онлайн, което е с 63,1% повече в сравнение с юни 2016г. 622 милиона от тях са пазарували през мобилните си телефони, т.е. почти 30 милиона повече в сравнение с края на 2018 г.
Сред причините за растежа на онлайн купувачите според доклада са увеличението на потреблението в по-малките градове и селата, разширяването на международния бизнес в онлайн пазаруването и новите маркетингови модели.
През първата половина на годината онлайн търговците на дребно са внесли стоки на стойност 45,65 милиарда юана (6,44 милиарда долара), което е с 24,3% повече на годишна база, се посочва още в доклада, позовавайки се на Централното митническо управление.