Национален одиторски стандарт № 4 - Планиране на одита

ИДЕС

Държавен вестник брой: 60

Година: 1998

Орган на издаване: ИДЕС

Дата на обнародване: 06.10.2005


Националният одиторски стандарт № 4 определя основните изисквания за планиране на одита.
1. Целта на планирането на един одит е постигане на ефективност, качество и срочност при изпълнението на приетия ангажимент.
2. Планирането е необходимо, за да се обхванат всички важни области на одита, да се идентифицират рисковете, да се изолират проблемите и да се постигне тяхното правилно решаване.
3. Планирането се обуславя от особеностите в дейността на предприятието клиент и познанията на дипломирания експерт-счетоводител за него. Той може да обсъжда одиторския план и одиторските програми с ръководството на предприятието, но отговорността за планирането е изцяло негова.
4. Планирането на одита обхваща:
4.1. общ план;
4.2. работна програма.
5. Общият план обхваща основните въпроси, свързани с ефективното, качествено и в срок извършване на одита. По принцип съдържанието на общия план включва:
5.1. общи знания за икономическата среда и условия, дейността на предприятието клиент и ефективността на управлението му;
5.2. разбиране на счетоводната система и счетоводната политика, сигурността и ефективността на вътрешния контрол;
5.3. разкриване на основните аспекти в приетата счетоводна политика;
5.4. определяне на присъщия и вътрешния риск, както и на нивото на същественост на грешките;
5.5. определяне на ключовите области на одита;
5.6. възможностите за използване на резултатите от проверките на вътрешния контрол;
5.7. определяне на одиторския екип за ангажимента, както и на необходимостта от привличане на експерти;
5.8. съставяне на времеви график за изпълнение на одита по отделни обекти и членове на одиторския екип;
5.9. допълнителни въпроси, свързани с обсъждане на концепцията за действащо предприятие, сделки със свързани лица, евентуални последващи събития и др.
6. Общият план следва да бъде доразвит и конкретизиран в работната програма. Тя обхваща предвижданите одиторски процедури и тестове, както и необходимите работни часове с цел реализация на общия план. В работната програма следва да се включат и алтернативни процедури, които одиторът може да приложи в зависимост от получените резултати. Съдържанието и обхватът на работната програма се определят по отделните области на одита и в нея могат да се включват:
6.1. процедури по проверка на статута на предприятието клиент и настъпилите промени;
6.2. процедури по проверка на отчитането и представянето на отделните обекти от счетоводния баланс и отчета за приходите и разходите;
6.3. процедури по проверка на годишния счетоводен отчет;
6.4. процедури за установяване на последващи събития.
7. При настъпване на съществени събития по време на одита общият план и работната програма следва да се коригират в необходимата степен. Всички промени и ефектът от тях следва да се документират.

Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив