АМ "Тракия" трябва да е готова до началото на 2013 г.

25.07.2011 | 14:49
по статията работи:
Лот 4, който свързва Ямбол и Карнобат, е най-дългият от магистралата. Той е с дължина близо 49 км
АМ "Тракия" трябва да е готова до началото на 2013 г.

Строежът на магистрала "Тракия" трябва да приключи в началото на 2013 година с построяването на последния Лот 4 на магистралата. Това заяви инж. Иво Блажев от Агенция "Пътна инфраструктура" пред БНР.

Лот 4, който свързва Ямбол и Карнобат, е най-дългият от магистралата. Той е с дължина близо 49 км и е най-трудния за изпълнение участък. Сложността идва от ниския терен. Има около 23 подлези и надлези и три моста на Мараш, Мочурица и Тунджа, обясни Блажев.

До момента изпълнението по Лот 2 е около 30%. Полагат се асфалтови пластове в началото на обекта при пътния възел на Стара Загора. Блажев отчете изпреварване на сроковете при строежа на Лот 3 на магистралата, който свързва между Нова Загора и Ямбол, с близо 3 месеца.

Строежът на магистрала "Тракия" се финансира от ОП "Транспорт"

Припомняме ви, че след проверка, направена от независима акредитирана лаборатория, на 2 май, стана ясно, че вложените материали в насипа на лот 2 от магистрала "Тракия" отговарят на изискванията за техническа спецификация, залегнали в одобрения инвестиционен проект на съоръжението. Проби от строителството на магистралата бяха взети след обвинение от страна на опозиционна партия за това, че пътят се изгражда върху пепел. 

Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол инж. Милка Гечева информира, че от дирекцията се правят ежемесечни проверки по цялото строително трасе. Проверява се и начинът на документиране на строително-монтажните работи, след което те се представят на възложителя.

Последната проба от магистралата струва на българските данъкоплатци 6 750 лева, а предходните 146 лабораторни изследвания на материалите, влагани в строежа, са извършени от изпълнител, надзор, възложител и не са за сметка на държавата.

Съоръжението се изгражда по ОП "Транспорт", като 80% от необходимите средства са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС, а 20% е съфинансирането от държавния бюджет.

АМ "Тракия" е част от общоевропейския транспортен коридор номер 8 и изграждането й ще осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.07   1153 г. – Анастасий IV е избран за папа. 1543 г. – Крал Хенри VIII сключва брак с Катрин Пар – своята шеста и последна съпруга. 1806 г. –...