Около 3 млрд. лв. са необходими за рехабилитация на пътната мрежа. Това заяви шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров в парламента. По думите му това е най-икономичният вариант за ремонтиране на инфраструктурата.
Лазаров посочи, че преди увеличението на цените на стикерите, брутните приходи от тях възлизали на около 200 млн. лв. В тези сметки не били приспаднати социалните винетки, които са 200 000 на стойност около 20 млн. лв.
Относно предложението на депутатите от Реформаторския блок Мартин Димитров Петър Славов да се въведе 6-месечна винетка, Лазаров заяви, че подобни стикери в Европа имало само за мотоциклетите. Предложението на народните представители не беше прието от парламента.
Според шефа на АПИ не е необходимо в България и те да плащат за ползването на пътищата, тъй като те не ги разрушавали.
Той обясни, че средствата за ремонт на пътища идвали само чрез пътни такси. Според него при експлоатационен период от 10 години ще е нужно много време, за да се съберат достатъчно средства за рехабилитация на инфраструктурата, а разминаването щяло да става все по-голямо.
Депутатите гласуваха още компанията за проектиране на магистрали да бъде закрита. Предложението бе записано в проект на Закона за пътищата, внесен от депутати от ГЕРБ.
То предвижда Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" да бъде закрита и нейните функции, както и започнатите от нея проекти, да преминат към АПИ.
Лазаров обясни, че АПИ е единственият бенефициент, който е усвоил 100% по транспортната програма.
Държавното предприятие НКСИП беше създадено през 2012 г. и е подчинено на регионалния министър. Основната му цел беше да ускори изграждането на автомагистралите "Струма" и "Хемус".