Автомагистрала "Марица" няма да се строи на лотове

25.06.2008 | 20:03
по статията работи: Петър Чернев
Съдбата на пътния фонд се решава утре
Автомагистрала "Марица" няма да се строи на лотове

Проектът за изграждане на автомагистрала "Марица" вероятно ще бъде предложен за изпълнение като единен обект, а не на отделни лотове. Това съобщи вицепремиерът по усвояване на еврофондовете Меглена Плугчиева след срещата си с Боряна Пенчева, директор на дирекция "Управление на средствата от ЕС", представители на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и Европейската комисия, съобщи Дневник.bg.

По време на срещата е било взето решение и за изготвяне на ясни конкретни графици за започване на тръжни процедури по изграждането на магистралите "Струма" и "Марица". Те ще бъдат утвърдени по време на заседанието на правителството, което ще се проведе следващата седмица. По време на утрешното заседание ще бъде внесено предложението за преструктуриране на пътния фонд.

За разлика от "Марица", при автомагистрала "Струма" проектирането е затруднено при един от лотовете, тъй като той включва изграждането на тунел, допълни Плугчиева. Въпреки това тя отбеляза, че е въпрос на време затруднението да бъде преодоляно.

По информация на БТА проектът за "Марица" включва изграждането на 67 км. магистрален път - от км. 5 до км. 72. Индикативната стойност на проекта е около 208 млн. евро. От тях над 166 млн. евро са от Кохезионния фонд, а 41 млн. евро са национално съфинансиране. Аутобанът е елемент от трансевропейската магистрала "Север-юг", свързваща страните от Източна и Централна Европа с Близкия Изток и Азия.

Общо 600 млн. евро пък е индикативният бюджет на магистрала "Струма". 480 млн. евро от тях ще бъдат осигурени от ЕС, а останалите ще бъдат осигурени от национално съфинансиране.

32 млн. евро е индикативната стойност за строителството на връзката на „Хемус” със Софийския околовръстен път. От тях 25,6 млн. евро се очаква да бъдат от Кохезионния фонд на ЕС, а 6,4 млн. евро национално съфинансиране. Изграждането на пътя ще облекчи значително трафика през Долни и Горни Богров към столицата, който е един от най-натоварените в страната, съобщи правителствената информационна служба.

И по трите проекта има одобрени актуализирани доклади по ОВОС.

В най-напреднала фаза е автомагистрала „Марица”. Тръжната документация се финализира, а отчуждителните процедури за необходимите терени са пред приключване. В момента върви отчуждаването на имоти за връзката на автомагистрала „Хемус” с околовръстния път на София. През август трябва да е готово актуализираното прединвестиционно проучване за „Марица”, а в средата на юли за „Хемус”.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....