Данни, събрани от самоуправляемите модели Prius и Lexus на Google, показват, че те са по-сигурни и стабилни на пътя, когато се управляват от робот, вместо от жив човек. Това съобщи Крис Урмсън – ръководителят на амбициозния проект на щатския гигант, цитиран от „Машабъл“.
Статистиката, които Урмсън изнесе по време на конференция по роботика в Санта Клара, Калифорния, е извлечена от стотиците хиляди километри, които прототипите на Google са изминали по обществените пътища на щатите Калифорния и Невада.
Един от анализите показва, че когато зад волана застане човек, автономните коли ускоряват и забавят движението значително по-остро от случаите, в които са командвани от роботи. Друг параметър показва, че интелигентният софтуер на Google е много по-добър в спазването на безопасно разстояние от предния автомобил в сравнение с професионалните шофьори, наети за тестовете. Така времето, в което колата е опасна близост до друг автомобил, било намалено до минимум.
По думите на Урмсън сега Google обмислят различни варианти на начините, по които да пласират технологията си на пазара. Той обаче не се нае да коментира конкретни варианти, като заяви единствено, че компанията му поддържа контакти с различни производители на автомобили. Много от въпросните компании разполагат със собствени разработки на автономни коли.