Агенцията за електронно управление предлагала все повече услуги, но гражданите не се възползвали

08.03.2018 | 16:40
по статията работи: econ.bg
Председателят на Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ) Атанас Темелков призова за по-активни действия от страна на гражданите при използването на наличните електронни услуги
Агенцията за електронно управление предлагала все повече услуги, но гражданите не се възползвали
Снимка: БГНЕС

Председателят на Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ) Атанас Темелков призова за по-активни действия от страна на гражданите при използването на наличните електронни услуги, за да започне по-бързо дигитализирането на останалите. По време на 19-ата годишна конференция по електронно управление той призна, че агенцията трябва да работи още повече с гражданите и администрациите, за да постигне набелязаните си цели.

"В България има близо 4.6 млн. потребители на мобилен интернет и около 1.5 млн. на стационарен. Делът на активните потребители на услуги през интернет не надвишава обаче 7%, а над 80 на сто от пълнолетните българи все още предпочитат да получават услуги на гише. Каквито и системи да създадем и каквито и нови технологии да внедрим, ако не работим с гражданите и с администрациите, трудно бихме могли да постигнем сериозни постижения в областта на електронното управление", заяви Темелков.

Той посочи като основно предизвикателство самите процеси на внедряване на информационни и комуникационни технологии, както и управлението на жизнения цикъл на внедряваните системи. В разработването на електронното управление се предвиждат необходимите координационни механизми за адекватно планиране, надграждане и внедряване на информационни ресурси в администрацията, уточни Темелков.

Неговият заместник Александър Йоловски добави, че "използването на наличните и реално работещи компоненти на електронното управление е въпрос и на личното желание и необходимост на гражданите". По думите му няма как да се направи е-управление без надеждни средства за идентификация. Затова до въвеждането на национална схема за електронна идентификация гражданите и бизнесът могат да използват наличните средства за идентификация в електронна среда - ПИН, ПИК и др.

"Не отговаря на истината твърдението, че българските граждани нямат на разположение средства за електронна идентификация. Но освен тях, изисква се и активно гражданско участие", добави Йоловски пред участниците в конференцията.

Темелков допълни, че ще бъде обособена и специална длъжност - главен информационен мениджър (CIO), в публичните администрации, който да има лидерска функция в планирането, координирането и развитието на информационните ресурси.

Очаква се през април да бъдат представени частично или цялостно ключови моменти от архитектурната рамка на електронното управление.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 25.05   1572 г. – Григорий XIII е избран за папа. 1659 г. – Ричард Кромуел се отказва от титлата си Лорд-протектор (държавен глава) на Англия, което е начало на...