Административната тежест за бизнеса намалява със 75 млн. лв. годишно

30.04.2013 | 12:12
по статията работи: Лили Бончева
От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 са изпълнени, а 4 са забавени
Административната тежест за бизнеса намалява със 75 млн. лв. годишно

Административната тежест за бизнеса е намаляла значително. Това е констатация от приетия от правителството днес отчет за изпълнението към 31 декември 2012 г. на втория План за действие за намаляване с 20% на административната тежест от законодателство, което съдържа национални и транспонирани европейски изисквания, за периода 2012-2014 г.

От планираните 59 мерки, които е трябвало да бъдат изпълнени до края на 2012 г., 55 (93%) са изпълнени, а четири (7%) са забавени и в процес на изпълнение, съобщава пресслужбата на кабинета. В резултат на това е постигнато намаление на административната тежест за бизнеса със 75 млн. лв. годишно, което представлява 5% от планираното намаление от 20%. Закъснение се отчита от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за изпълнението на три мерки (които се отнасят до промени в Наредбата за издаване на сертификати за произход на електрическа енергия, произведена по комбиниран начин) и от Министерството на труда и социалната политика (МТСП). Очаква се тези мерки да бъдат реализирани през следващия отчетен период до юни 2013 г.

Планът за действие съдържа 167 мерки за намаляване на административната тежест, разпределени в групи съгласно петкомпонентния модел за опростяване на административната тежест. Те са насочени към подаване на сведения по електронен и мрежов път, събиране на данни от други държавни органи вместо от бизнеса, премахване на задължения, разработване на инструкции, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.

Една от мерките, която води до най-голямо намаление на административната тежест, е отмяната на чл. 7, ал. 9, и чл. 111 от Кодекса за социално осигуряване. Те визират подаване в банките на платежни документи и декларация от осигурителя, че са внесени дължимите осигурителни вноски върху суми за изплащане на трудови възнаграждения. Промяната ще намали административната тежест за бизнеса с близо 38 млн. лв. годишно, тъй като премахва дублиращо задължение за подаване на информация от фирмите.

Националната агенция за приходите (НАП) е създала възможност за подаване на различни документи по електронен път чрез електронен подпис, в това число годишните данъчни декларации и годишния отчет на дейността, разработила е ръководства за потребителите, указания и насоки по голяма част от задълженията за информиране. Всичко това допринася за намаляване на административната тежест за бизнеса с 37 млн. лв. годишно, отчитат от Министерския съвет.

Според Българската стопанска камара обаче все още съществуват големи административни тежести в България. По думите на изпълнителния председател на Камарата Божидар Данев от февруари сред проблемните зони в бизнес средата е отсъствието на административна реформа с цел повишаване капацитета и ефективността на администрацията, както и високите нива на нерегламентирани плащания и злоупотреби с ДДС.

Служебното правителство ще работи в посока намаляване на административния натиск върху българския бизнес”, каза пък в края на март служебният премиер Марин Райков.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...