Снимка: Njstateauto.com
От 1 януари 2010 г. отпада облагането с акциз на автомобилите - и по-специално, на новите и употребявани пътнически, товаропътнически и състезателни автомобили за транспорт на до 9 лица с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата, което е приблизително 163 конски сили. Това решиха депутатите при гласуването на второ четене на промените в Закона за акцизите и данъчните складове, предаде Агенция „Фокус".
Промените в закона не противоречат на действащите европейски правни норми, се казва в доклада на комисията по бюджет и финанси.
Ясен Попвасилев от ОДС обясни, че промяната се е наложила, защото тези, които предлагат автомобили в България, не са конкурентни на колегите си от другите страни, където такъв акциз няма. На година страната ни събира около 18-20 млн. лв. от акциза на такива автомобили.
След отпадането на акциза на автомобилите от 1 януари 2010 г. държавата трябва да помисли за това дали не трябва старите автомобили над 5 години да се облагат с еко-такса, с оглед на опазване на природата на България, каза Попвасилев. Мярката навсякъде се налага с цел да се ограничи купуването на стари автомобили. По думите му много от пътно-транспортните произшествия се дължат именно на факта, че се карат стари автомобили.
Няма да се дължи акциз при унищожаване на отнети и изоставени в полза на държавата акцизни стоки, предвиждат още промените. Отнетите и изоставени в полза на държавата акцизни стоки са под контрола на митническите органи и подлежат на преработка или унищожаване. В случаите на унищожаване на отнети и изоставени в полза на държавата акцизни стоки действията се извършват от органа, който ги е задържал под контрола на митническите органи, записаха депутатите, предаде БТА.