Съществуващ път по направлението Стара Загора – Мъглиж – Трявна може да поеме част от трафика през Стара планина и да бъде реална алтернатива на „Хаинбоаз” и „Шипка” поне за лекотоварния трафик. Това
беше обсъдено вчера на среща между изпълнителния директор на НАПИ инж. Янков и областния управител на Стара Загора. Към момента по това направление съществува 26-километров път, след реновирането на
който, лекотоварният трафик през Стара планина ще има алтернатива.
Пътят прави връзка от Мъглиж през Дъбово, Яворовец, Радунци, Борущица, Кръстец, Плачковци и Трявна и извежда трафика на главния път за Варна. Ремонтът на 26-те километра ще осигури трети проход през
планината – разположен между „Хаинбоаз” и „Шипка”, успореден на тях и на жп. линията Стара Загора – Велико Търново.
"За да отговорим на исканията на обществеността на Габрово за разтоварване на трафика през „Шипка” и съобразявайки се с позицията на българските превозвачи, че ремонтът на „Хаинбоаз” затруднява
предвижването през Стара планина и удължава маршрутите, трябва да приемем, че идеята за реновиране на пътя ще осигури удобна алтернативна връзка между Северна и Южна България. Предстоят обсъждания с
ресорните дирекции в НАПИ още през тази седмица, каза инж. Янков.
Пред изпълнителния директор беше поставен и въпросът за изграждане на още един изход от Стара Загора към магистралата в западно направление, съобщиха от НАПИ. Причината е голямото натоварване на
участъка след края на магистралата, в който се вливат трафиците от посока север – юг, през Хаинбоаз, и от направлението за Бургас. 9-километровият участък от колелото след магистралата до
околовръстния път на Стара Загора поема трафик, чиято интензивност изисква намиране на алтернативно решение.
Такова, според областния управител, е именно изграждането на втори изход от Стара Загора към магистралата в западно направление чрез доизграждане на връзка с магистралата в близост до с. Свобода при
пътния възел с път II-66. Възелът е започнат по време на строителството на магистралния участък и по направените разчети за довършването му ще са нужни около 800 хил.лв., а реализацията му ще
допринесе за безопасността и облекчаването на трафика.
Особено внимание беше отделено и на състоянието на обходния път на Гълъбово, който поема интензивното движение към комплекс „Марица Изток II”. Ежедневно този участък се използва от тежкотоварните
автомобили, които обслужват комплекса и от работещите в „Марица Изток”. Състоянието на настилката е предаварийно и изпълнителният директор на НАПИ се ангажира с решаване на проблема в рамките на
наличния ресурс. Обсъдените на вчерашната среща въпроси ще бъдат поставени по компетентност на ресорните дирекции в агенцията още до края на тази седмица.