Ангажираността на служителите в България скача с 10% за година 1

21.11.2014 | 16:50
по статията работи: Мария Стоянова
Най-висока е ангажираността във фармацевтичната индустрия, следвана от ИТ сектора
Ангажираността на служителите в България скача с 10% за година

Спрямо 2013 година се наблюдава 10% скок в нивото на ангажираност на служителите в България и за 2014 година то е 64%. Най-добрите компании успяват да задържат високото ниво на ангажираност на своите служители и средно то е 83% за 2014 година (бележи ръст с 1% спрямо 2013 година). Това показва проучване на Аон България сред 14 500 служители и 456 топ мениджъри.

Нивото на ангажираност на служителите е обратно пропорционално на големината на компаниите, в които работят, сочат резултатите от 2014 година. При малките компании средното ниво на ангажираност е 66%, Средни компании – със 64% ангажирани служители и Големи – 44%.

Едва 4 % от анкетираните директори човешки ресурси планират намаление на персонала. 42 на сто смятат да увеличават постепенно броя на служителите в компанията, а 54% ще задържат настоящата численост на персонала.

Проучването показва още, че най-ангажирани са служителите от фармацевтичната индустрия, следвани от ИТ сектора и сектор Производство. Най-слабо ангажирани са служителите в банковия сектор и “outsourcing”  сектора.

194387

Служителите от 25 до 29 години в България са с най-ниската ангажираност (52%), на фона на останалите възрастови групи.

Най-ниско оценени пък са факторите заплащане и признанието, което получават от своя работодател. От друга страна, отношението с колегите на работното място и подкрепата на преките ръководители, са сред факторите, които получават висока удовлетвореност.

Само 46% от изследваните служители са съгласни, че заплащането, което получават, съответства на приноса им в компанията. Възприятието за него силно се влияе от това, доколко служителите са информирани за това как то може да се променя, доколко се влияе от техния принос и доколко смятат, че системата за определяне на възнаграждението е ясна и справедлива.

Според всеки втори служител допълнителните придобивки, които работодателят му предоставя, не съответстват на нуждите му. Най-често споменаваните от служителите придобивки, които биха посрещнали нуждите им, са здравна застраховка, допълнително пенсионно осигуряване, ваучери за храна и покриване на транспортни разходи.

194386

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

Stoqn Trakiev 22.11.2014 | 22:47
Всъщност трябва да се повиши ангажираността на работодателите. http://iconomicabg.tk
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...