Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) проверява за заблуждаваща реклама търговците на детски играчки "Хиполенд" и "Комсед". Тя се е самосезирала по сигнали на потребители и е образувала две отделни производства, след като е преценила, че дадената от компаниите информация не е достатъчна за вземането на окончателно решение, съобщава "Капитал".
Изданието посочва, че случаите изглеждат смущаващо дребни, но за тях може да бъдат наложени огромни глоби заради големия си общ оборот.
За "Комсед" има сигнал от потребител, който се оплаква от заблуждаваща реклама и нелоялно привличане на клиенти. Повод за недоволството му е промоционална брошура на фирмата за периода 13.03 - 12.04.2020 г. IFrame РЕКЛАМА. В сигнала се посочва, че въз основа на предложенията в брошурата "потребителят взема решение за закупуване на "Преносима ферма" с марка "Плеймобил" с каталожен номер 2900442. Вместо това той купува на място "Преносимо полицейско управление" с марка "Плеймобил" на същата цена. От компанията посочват, че подателят на сигнала е разполагал с всички възможни средства да вземе решението си да купи конкретна стока от фирмените магазини, като получи пълна информация за самия продукт, за неговата наличност и цена.
Проверката срещу "Хиполенд" е отново по сигнал от потребител по повод рекламна кампания за "-40% избрани модели Lego" през април 2020 г. Клиентът твърди, че на интернет страницата на дружеството не е означено, че промоцията е за продукти, които са в ограничени количества на склад.
Освен това в сигнала се посочва, че "това е системна търговска практика на "Хиполенд" за привличане на клиенти със заблуждаваща реклама, при чести промоции на силно занижени цени". В отговора си до комисията от дружеството определят твърденията на подателя на сигнала като "неоснователни" и твърдят, че "във всички реклами за промоционалните продукти изрично е отбелязано, че се прилагат количествени ограничения".