Пазарният дял на БДЖ се е свил до 5,1%. Само за последната година над 1 млн. пътници са се отказали от услугите на държавната железница. Това е спад от 9%.
В сравнение с 2006 г. броят на пътниците в БДЖ през януари-юни се е свил с 6 млн., което означава, че за 10 години компанията е загубила 35% от клиентите си, посочва всекидневникът, информира в. „Труд“, позовавайки се на данни на Националния статистически институт (НСИ).
През април - юни 2015 г., когато традиционно пътуванията се увеличават, железниците са превозили с 489 000, или със 7,6% по-мако хора, отколкото миналата година по това време. За цялото първо полугодие на 2015 г. с влак са пътували 11,3 млн. души, което е с над 1 млн. по-малко спрямо същия период на 2014 г.
За сметка на това пътуващите с автобуси стават все повече. През второто тримесечие на тази година с рейсове са пътували над 109 млн. души - ръст от 1,2% спрямо същия период на миналата година.
Сред основните причини за намаляващия брой пътници, избрали БДЖ, са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, както и лошото качество на услугата. Според данните в докладите за дейността на държавната компания през първото шестмесечие 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с лоши хигиенни условия, се увеличават с 22%.