БСП поиска оставката на министър Плевнелиев

15.03.2011 | 14:58
по статията работи:
Според партията, магистралата се строи на основата на пепел от български мини, вместо на основата на инертни материали. От АПИ отхвърлиха твърденията
БСП поиска оставката на министър Плевнелиев

БСП поиска оставката на министър Росен Плевнелиев, защото автомагистрала "Тракия" се строяла върху пепел. Това каза на пресконференция лидерът на БСП Сергей Станишев.

Отсечката от Стара Загора до Нова Загора се строи на основата на пепел от български мини, вместо на основата на инертни материали, които да дадат стабилност, посочи Станишев, като се позова на направено от БСП проучване в лаборатории за строителни материали.

По думите му след няколко месеца автомагистралата ще се напука и ще стане на вълни. Това подлага на риск живота на хората, които ще пътуват, както и европейското финансиране, отбеляза Станишев, цитиран от БТА.

При това качество ЕК може да не изплати нито лев за отсечката, добави той. От БСП поискаха оставката на министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който нееднократно е проверявал строителството на отсечката и твърдял, че правителството гарантира качество и целесъобразно използване на европейските средства.

От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) отхвърлиха твърденията на БСП, че АМ "Тракия” се строи върху пепел и има проблеми с влаганите материали, предаде Агенция "Фокус".

Всички материали, влагани в строителството, минават на лабораторна проверка. Няма нищо притеснително. Информации, че има големи температурни разлики и свиване и набъбване на материала, не са доказани, каза инж. Лазар Лазаров - член на УС на АПИ.

В агенцията не са постъпвали официални претенции по отношение на строителните договори. В договорите ясно е разписано кой поема отговорността при разлики между проектните решения и теренните условия.

Конкретно по отношение на лот 4 от автомагистралата "Ямбол – Карнобат", който се изпълнява най-отскоро, няма постъпило искане за съществени пропуски по отношение на проектите. Инж. Лазаров каза, че са известни геоложките условия, а именно, че в района на строителството има слаби почви. За целта са необходими по-дълбоки дренажи, с които да се отвеждат водите, но това няма да оскъпи строителството, смятат от АПИ.

При последната инспекция от 11 март, изпълнението на строително-монтажните работи е 25% на лот 2, 20% на лот 3 и 14.5% на лот 4.

За лот 2 на изпълнителя са изплатени 21.3 млн. лева с ДДС, за лот 3 – 17.8 млн. лева с ДДС, за лот 4 – 20.2 млн. с ДДС.

Реално положен асфалт има само на лот 2 – пробен участък от около 200 метра.

Председателят на управителния съвет на АПИ Сергей Михалев обяви, че по всички лотове на магистрала "Тракия" се работи с изпреварване на линейния график на строителните работи от четири до осем седмици.

Във връзка с началото на активния строителен сезон от април пътната агенция ще увеличи капацитета на екипа за управление на проекта на магистралата, като се предвижда на трите лота да има мобилен мониторинг на строителните работи. Подобен контрол и досега е извършван, но поради сезонни причини строителството е било със забавени темпове.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...